رویداد های اخیر

تاکید سازمان ملل بر تقویت گفتگوها میان امارت اسلامی و جامعه بین المللی

Published

on

(Last Updated On: دلو ۷, ۱۴۰۰)

دیبرا لاینز، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان، روز گذشته (چهارشنبه، ۶ دلو) از امارت اسلامی خواسته تا راهی را دنبال کند که بر اساس  آن از حقوق برابر همه افغان‌ها حفاظت شود.

لاینز که در نشست شورای امنیت سازمان ملل در باره افغانستان سخنرانی میکرد گفت که امارت اسلامی باید تعهد کند که کمک‌های بین المللی سوء استفاده نمی‌شود.

لاینز گفته “منظور من از مسیر مجموعه ای از تعهدات روشن و قابل درک متقابل است که حقوق بشر در راس آنها قرار دارد، که منجر به پیوستن افغانستان به جامعه ملل از طریق تامین مشروعیت داخلی می‌شود که با تاریخ مدرن افغانستان و آرمان‌های افغانستان همسو می‌شود. جمعیت آن، ویژه‌گی چند قومیتی آن و هویت سنتی و اسلامی آن.”

نماینده خاص سازمان ملل گفته که امارت اسلامی قدم‌های موثر بشمول تهیه کردن بودجه از عواید داخلی به عنوان یک حکومت انجام داده است.

وی افزوده که جنگ در افغانستان پایان یافته، اما صلح تامین نشده است.

لاینز در این باره گفته:” جنگ پایان یافته، اما صلح تحکیم نیافته است. اکنون زمان آن رسیده است که طالبان بر اساس اعتماد حکومت کند نه ترس، فراگیر باشد، از حقوق همه افغان ها حفاظت کند و یک گفتگوی افغانی را برای آشتی ملی آغاز نماید.”

نماینده سازمان ملل گفته که مهار فعالیت گروه‌های تروریستی باید با اقدامات معنی دار دنبال شود.

لاینز در این باره افزود:” با توجه به منافع مشترک در پرداختن به این تهدید، اگر بتوانیم اعتماد کافی ایجاد کرد، می‌تواند زمینه‌ای برای همکاری بالقوه بین جامعه بین‌المللی و مقام‌های بالفعل باشد. یک گفتگوی جدید، یک گفتگوی جدید در این مورد ضروری است.”

Trending

خروج از نسخه موبایل