خبرهای تازه

تاکید شهروندان بر مصرف رساندن هدفمند پول های کمکی برای افغانستان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

چگونگی به مصرف رساندن کمک های جامعه جهانی و نهاد های کمک کننده برای افغانستان، نزد شهروندان با پرسش های همراه است.

شهروندان کشور از نهاد های مسوول به ویژه وزارت صحت و کمیته مبارزه با کرونا می خواهند که کمک های انجام شده را به گونه شفاف و در جاه ها مناسب به مصرف برسانند.

با آنکه چندیدن بار وزارت صحت گفت که کمک های جهانی تا هنوز در اختیارشان قرار نگرفته است اما بانک جهانی میگوید: ۲۰ میلیون دالر را به حکومت افغانستان سپرده اند.

نهاد های مختلف کمک کننده، وعده کمک میلیون ها دالر برای مبارزه با ویروس کرونا به افغانستان را داده است.

حکومت افغانستان پیش از این گفته بود که کمک های بیرونی از طریق موسسات خارجی مصرف می شود و به حکومت افغانستان سپرده نخواهند شد.

اما بانک جهانی اعلام کرده است که از مجموع صد اعشاریه چهار میلیون دالر کمک وعده شده برای افغانستان، ۲۰ میلیون آن را به تاریخ ۱۳ اپریل سالروان میلادی به حکومت افغانستان سپرده است.

بانک جهانی افزوده است که این پول دربرگیرنده مصارف قراردادی های است که برای خدمات در امور بیماری کووید-۱۹ در ۳۴ ولایت افغانستان استخدام شده اند.

علاوه بر کمک های مالی، بانک جهانی گفته است که در همکاری با صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال، سازمان جهانی صحت و سایر شرکای توسعه ای به عنوان بخشی از مبارزه دولت با بیماری کووید-۱۹، همکاری خود را در بخش کمک‌های تخنیکی و تهیه تجهیزات برای تطبیق موفقانه این پروژه ادامه خواهد داد.

Trending

خروج از نسخه موبایل