خبرهای تازه

تاکید غنی بر برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه در کشور

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

رئیس جمهور محمد غنی در گشایش شورای ملی برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه در کشورتاکید ورزید.

شورای ملی پس از رخصتی زمستان بار دیگر ازسوی رئیس جمهور رسمآ گشایش یافت. آقای غنی در این مراسم بار دیگر بر برگزاری انتخابات تاکید می ورزد  و می گوید که برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری یک امر مهم است و کمیسیون انتخابات باید بدون وابسته گی های سیاسی این روند را باید ساز و کار دهد.

آقای غنی گفـت:”برگزاری انتخابات شفاف و عاری از تخطی هم انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری یک امر حتمی و اجتناب ناپذیر است و حکومت مسوولیت هایش را در این راستا انجام میدهد و باید از هر گونه مداخله جلوگیری شود و کمیسیون مستقل انتخابات باید کار اش را ملی به پیش ببرد و از موضوعات سیاسی دور باشد و کار خود را مستقلانه انجام دهد.”

درهمین حال آقای غنی بار دیگر از گروه طالبان خواست تا اختلافات شان را با ریختن خون مردم نه بل با گرد آمدن برمیز گفتگو های صلح حل نمایند.

وی بیان داشت:”حکومت و مردم صلح می خواهد و خیر و عزت کشور است و ما از راه صلح نمی گذریم از طالبان میخواهیم تا اختلافات و مشکلات را بدون ریختن خون حل کنیم و کسانی به جنگ تاکید می ورزند که منافع شان را در جنگ دنبال می کنند در برابر آنان ایستاده گی خواهد شد.”

از سویی هم آقای غنی می افزاید که هیچ تعلل در دفاع از کشور صورت نخواهد گرفت و نیروهای امنیتی باید بیشتر از پیش تقویت و حمایت شوند.

وی اظهار داشت: “ما در یک جنگ تحمیلی قرار داریم و نباید تعلل در دفاع از کشور صورت گیرد و زمانی صلح تامین می گردد که نقش نیروهای امنیتی نقش بارز گردد و این نقش می تواند در نگهداری از کشور و حماکمیت قانون بسیار اثر گذار باشد.”

ازسویی دیگر رئیس مجلس نماینده گان به درازا کشیدن جنگ در افغانستان را زیان بار میداند و می گوید که باید راهکار های عملی برای پایان دادن به جنگ سنجیده شود.

عبدالرووف ابراهیمی، رئیس مجلس نماینده گان گفت:”ادامه جنگ و نا امنی ها یکی از چالش های بزرگ برای پیشرفت کشور میباشد و هر سال این جنگ پیچیده تر می شود و برنامه های روی دست گرفته شود و انتظار مردم براین است تا به جنگ خاتمه داده شود تا زمینه انکشاف فراهم گردد.”

رئیس جمهور غنی در نشست شورای ملی بار دیگر بر عملی شدن برنامه های کلان اقتصادی تاکید کرد و افزود که افغانستان به دهلیز تجاری در منطقه مبدل خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل