خبرهای تازه

غنی: وظیفه ام در اول جوزای سال آینده پایان می یابد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

رییس جمهوری غنی با تاکید بر برگزاری انتخابات مجلس نماینده گان و ریاست جمهوری در زمان تعیین شده آن، می گوید که وظیفه اش به عنوان رییس جمهور کشور در اول جوزای سال آینده به اساس قانون اساسی پایان می یابد.

آقای غنی که در پنجمین سمپوزیم ملی زنان در کنار بانوی نخست کشور حضور داشت، از زمان باقی مانده ماموریت خودش یاد می کند که اول جوزا  سال ۱۳۹۸ است و در آن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را امر حتمی می داند.

وی می گوید:”امسال انتخابات حتمی برگزار می‌شود و سال آینده انتخابات ریاست جمهوری حتمی می‌شود در اول جوزای سال ۱۳۹۸ وظیفه من به پایان می‌رسد و این واضح باشد که آن روز قانون اساسی مطرح است و باید بخاطر انتخابات آماده‌گی اساسی بگیریم هر کسی ‌که انتخابات را تخریب می‌کند ثبات را تخریب می کند.”

 ظاهرن رییس جمهور غنی به این باور است که دست های برای مهندسی روند انتخابات مجلس نمایندگان و ریاست جمهوری از همین اکنون کار می کند.

آقای غنی می گوید:”به جای اینکه روی چگونگی تطبیق انتخابات بحث صورت گیرد، تلاش‌ها برای جلوگیری از آن جریان دارد.”

 رییس جمهور در این برنامه که برای زنان دایر شده است از سهمگیری زنان در روند ثبت نام شاکی است.

وی می افزاید که فرهنگ دولت هنوز هم زن ‌ستیز است، و به باور او دولتی که زن‌ستیز باشد حقوق زن و مرد در آن به صورت مساوی تامین نمی شود.

در همین حال، رولا غنی بانوی نخست کشور می گوید که زنان افغانستان برنامه های متعددی برای سیاست داشته اند که در گذشته بودجه این چنین برنامه ها از سوی نهادهای بین المللی پرداخته می شد؛ اما اکنون حکومت افغانستان این بودیجه را تمویل می کند.

خانم رولاغنی همچنان سمپوزیم را برای تبادل نظریات میان اشتراک ‌کنندگان زن از ولایات مختلف این کشور مهم خواند.

گزارشگر: علی اصغری

Trending

خروج از نسخه موبایل