خبرهای تازه

تاکید وزارت دفاع بر عملیات های گسترده علیه گروه داعش

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

در حالیکه ماموریت حمایت قاطع سال گذشته میلادی را سال نابودی داعشیان نامیده بود اما وزارت دفاع ملی هنوز از فعالیت داعش در افغانستان خبر داده و می گوید که برای از بین بردن داعشیان دامنه عملیات ها پهن تر خواهد شد.

همه وعده وعیدها هنگامی آغاز شد که ارتش آمریکا قوی‌ترین بمب غیر هستی خود را هشت ماه پیش  به پایگاه زیر زمینی داعش در شرق افغانستان افگند، پرتاب مادر بمب ها  بخشی از یک کارزار قاطع برای برچیدن شاخه خراسان داعش در افغانستان تا پایان سال گذشته میلادی می خواندند.

سال پار ویلیم سلاوین، سخنگوی ماموریت حمایت قاطع گفته بود:”همه دهشت افگنان بد اند و ما اینجا در ماموریت مبارزه با دهشت افگنی خود هستیم و داعشیان امسال نابود شوند.”

 دامنه فعالیت این گروه خود خوانده اسلامی هر روز در حال پهن شدن است. در حالی حاضر اچین و خوگیانی در ننگرهار قوشتیپه و درزاب پناهگاه ای داعشیان مبدل شده است.

سال گذشته، داعشیان بر مسجد الزهرا در غرب کابل، بر مسجد امام زمان در خیر خانه، بر مسجد جوادیه در هرات، بر مسجد غور، بر مسجد فاطمیه کابل و اخیرن بر مرکز فرهنگی تبیان در غرب کابل حملات مرگباری را انجام دادند که بیشترین قربانیان این رویداد ها غیر نظامیان بوده اند. اما با این حال، نیروهای امنیتی هنوز از فعالیت داعشیان دلهره دارند.

محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید:”عملیات بسیار به شکل گسترده علیه شان ادامه دارد در یگان جای ایطور عملیات های خصمانه را انجام میدهند و ما مطمین هستیم کسی که با فرهنگ مردم هم خوانی ندارد در افغانستان هم برایش جای پای نیست.”در این روزها مسکو از جان گرفتن داعش در شمال افغانستان هراسان است چیزی که بسیار ها را در افغانستان نیز شوکه کرده است

حضرت علی، عضو مجلس نمایندگان می گوید:”از شینوار گرفته حالا آمده اند دامنه فعالیت های آنان گسترش پیدا کرده است دعش سرعت گسترش اش بیشتر شده است..”

حالا نیروهای دولتی به این باور هستند که داعش را در تنگنا قرار داده اند و وجود  حملات هوایی و عملیات‌های کماندویی فشارها را بر این گروه شورشی بیشتر ساخته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل