جهان

تایلند از انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات در ماه می خبر داد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱, ۱۴۰۲)

پرایوت چان اوچا، صدراعظم تایلند روز دوشنبه (۲۹حوت) انحلال پارلمان را اعلام کرد و راه را برای برگزاری انتخابات عمومی در ماه می که احتمالاً نفوذ اردو در سیاست را کاهش می دهد، هموار می‌کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، صدراعظم تایلند در رای گیری که به‌طور موقت در ماه می تعیین شده است به دنبال یک مأموریت جدید است، تنها چند روز قبل از پایان دوره چهار ساله مجلس نمایندگان، پارلمان را منحل کرد.

در این انتخابات، حزب اپوزیسیون فیو تای به شدت مورد علاقه، با حمایت تاکسین شیناواترا، پوپولیست میلیاردر، در مقابل احزاب نماینده تشکیلات محافظه کار تحت رهبری اردو قرار می‌گیرد.

نامزد اصلی پوئا تای، دختر تاکسین، پیتونگ‌ترن شیناواترا است که در نظرسنجی‌ها از حمایت بالایی برخوردار است. در صورت انتخاب، او سومین عضوی از خانواده شیناواترا خواهد بود که در دو دهه گذشته به عنوان صدراعظم خدمت می‌کند.

پدرش از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ این سمت را بر عهده داشت، در حالی که خواهرش، ینگلاک، از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ این سمت را بر عهده گرفت. با این حال، کودتای نظامی در تایلند هر دو را سرنگون کرد.

پرایوت، جنرال سابق که کودتای ۲۰۱۴ را رهبری کرد، نه تنها از طرف فیو تای، بلکه از جانب رفیق قدیمی و معاون صدراعظم‌اش، پراویت وانگسووان، نیز با چالش مواجه است. او نامزد اعلام شده برای حزب دوم مورد حمایت اردو است.

Trending

خروج از نسخه موبایل