اخبار ساحوی

تا این روز، ۹۳۳ زندانی طالب از بند رها شده اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

دفتر شورای امنیت ملی می گوید که در طی دو روز گذشته به تعداد ۸۳ زندانی طالب توسط حکومت از بند رها گردیده که با این حساب تا اکنون به ۹۳۳ زندانی طالب رها گردیده اند.

معلومات می افزاید که تعداد زندانیان رها شده طالبان تا اکنون به ۹۳۳ نفر می رسد که منجمله، ۳۱ تن دیروز و ۵۲ تن دیگر پریروز از زندان پلچرخی رها گردیده اند.

بر اساس فرمان رئیس ‌جمهور غنی، با در نظر داشت وضعیت صحی، سن و مدت مجازات باقی‌ مانده زندانیان طالب، رهای‌شان به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای صلح و مهار ویروس کرونا کرونا، ادامه دارد.

در همین حال، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، در تویتی گفته است که معاون طالبان ملا برادار و هیئت همراهش با نماینده آمریکا داکتر خلیزاد در حضور نماینده ویژه وزارت امور خارجه قطر، مطلق القحطانی دیدار کرده است.

شاهین همچنان گفته است که طرفین درین دیدار بر تسریع روند رهایی زندانیان، آغاز مذاکرات بین الافغانی و اجرایی ساختن کامل توافق نامه امضا شده با آمریکا، تمرکز صورت گرفته است.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز سفر زلمی خلیلزاد به قطر، هند و پاکستان را تصدیق نموده گفته اند که نامبرده در بازدید با مقامات هند درباره نقش این کشور در روند صلح افغانستان، مذاکرات صلح افغانستان با مقامات پاکستانی و اجرای توافقات صلح با طالبان و مقامات قطر گفتگو خواهد کرد.

پیش از این، طالبان گفته بودند که زندانیان باید از ویروس کرونا در امان نگهداشته شوند و آزادی آنها را شرط لازم برای مذاکرات خوانده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل