اخبار ساحوی

تا چند روز آینده مذاکرات رو درو میان حکومت افغانستان و طالبان آغاز خواهد شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

پاکستان این بار به جنگجویان طالب گوشزد کرده اگر به مذاکرات رو درو با دولت افغانستان تن ندهند لانه های شان در این کشور را خواهند بست.
اسلام اباد میگوید، این بار در کنار شورا کویته شبکه حقانی نیز آماده گذاشتن سلاح بر زمین است و تا روز های انگشت شمار نمایندگان دولت افغانستان و طالبان گرد یک میز به هدف آتش بس در افغانستان خواهند نشست.
شماری رسانه های پاکستانی گزارش داده اند که، تا چند روز آینده مذاکرات رو درو میان حکومت افغانستان و طالبان آغاز خواهد شد.
طبق اظهارات این رسانه ها گفتگو ها میان حکومت و طالبان در کابل، اسلام آباد، چین و یا دوبی برگزار شده، و دور نخست ان بر اتش بس در افغانستان تمرکز خواهد داشت.
شماری از زنان در کابل هشدار میدهند که هر گونه معامله پنهانی با طالبان و دادن امتیاز به پاکستان، افغانستان را به نابودی خواهد برد.
مذاکره با طالبان شبکه حقانی و گلبدین حکمتیار همزمان با پیشبرد نبرد برنامه اصلی صلح دولت افغانستان است، اما زنان افغان که با نگرانی تحولات مذاکره با طالبان را دنبال میکنند نگران به حاشیه زدن شان در این گفتگو ها اند. این قشر اسیب دیده موفقیت مذاکرات صلح با گروه های هراس افگن را به نقش داشتن شان در این روند گره خورده میدانند.
در افغانستان سالهاست ناامنی بیداد میکند و هیچ نشانه ای از خاموش شدن جنگ در آن دیده نشده، افغانها نیز به صادق بودن پاکستان در تعهدات اش شک دارند و تلاش این کشور برای قانع ساختن طالبان برای آغاز مذاکرات صلح را تلاش اسلام آباد برای امتیاز گیری از جهانیان و حفظ نفوذ اش در افغانستان میدانند.
گزارشگر: فواد ناصری

Trending

خروج از نسخه موبایل