اخبار ساحوی

تجلیل از سالروز آریانا نیوز در مرکز رسانه‌ی بیات

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

پس از سقوط رژیم طالبان یکی از مهمترین دست آورد‌‌های دولت افغانستان تامین آزادی بیان در کشور است. حامد کرزی رییس جمهور پیشین نیز بار‌ها در برنامه های رسمی اش از این دستآورد یاد کرد. بیشتر رسانه‌های چاپی، شنیداری و به ویژه رسانه‌های تصویری و آنلاین ژورنالیزم در این زمان فعالیت های شانرا آغاز کردند. تلویزیون آریانا نیوز یکی از رسانه‌های است که یک سال پیش همزمان با گشایش ” بی ام سی” یا مرکز رسانه‌ی بیات، عضو خانواده ی رسانه‌های تصویری افغانستان شد و آریانا نیوز نخستین شبکه تلویزیون خصوصی است که در ساختمان معیاری که مشخصاً برای نشرات تلویزیون ساخته شده کار خود را آغاز کرد. این رسانه در اندکترین فرصت با تلاش خسته گی ناپذیر گروه مسلکی اش توانست با نشرات متوازن و با درنظر داشت منافع ملی راه خود را در خانه های مردم باز کند.

آریانا نیوز پس از آنکه نشراتش از سوی حامد کرزی رییس جمهور وقت گشایش یافت با بیشترین پوشش توانست جایگاه خوبی را در خانواده‌ی مطبوعات افغانستان به خود اختصاص دهد. پوشش سرتاسری نشرات تلویزیون آریانا نیوزدر همه نقاط افغانستان، منطقه و جهان از ویژه گی های این رسانه است تا افغانهای مهاجر نیز بتوانند به ساده گی از مهمترین رویداد های کشورشان آگاه شوند.آریانا نیوز همچنان دیدگاه های کارشناسان داخلی و بین المللی را از طریق ویدیو کنفرانس بگونه زنده از طریق بلتن های خبری با بیننده گان شریک می سازد. این رسانه از زمان آغاز نشراتش، با ابتکار جدید نشست های بین المللی و ملی را با برگردان به زبانهای ملی بگونه زنده نشر کرده که بی پیشینه است..

ایجاد رقابت سالم میان رسانه های خصوصی در افغانستان از دستآورد های دیگر این تلویزیون می باشد که پس از ایجادش با فراهم ساختن این رقابت نقش ارزنده ای در رشد رسانه های تصویری داشته است. اکنون افزون بر پوشش زنده از مهترین رویداد ها، این شبکه با نشر خبر در هر ساعت و گفتگو در مورد رویداد های با ارزش، در یک شبانه روز دوازده ساعت نشرات زنده دارد. نخستین برنامه ی زنده ی آریانا نیوز در 24 ساعت برنامه ی آغاز روز است . بلاک خبری به زبان پشتو که ساعت ده پیش از چاشت آغاز می گردد و تازه ترین خبرها و گفتگو با آگاهان در مورد رویداد های مهم سیاسی و نظامی. ساعت یازده بولتن خبری ولایت های زون شمال کشور از استدیوی آریانا بلخ، بلاک خبری مشابه دیگر به زبان فارسی دری، ساعت یک آغاز می یابد و تاساعت سه پس از چاشت ادامه دارد. پس از آن برنامه زیربنا که موضوعات اقتصادی را در بر دارد. ساعت پنج عصر بلاک خبری که به شکل زنده از ولایت هرات نشر می شود.. ساعت شش هم بلوتن خبری مرکزی به زبان پشتو است. برنامه نگرش هم ساعت هفت پخش می شود و تا آغاز بلوتن خبری ساعت هشت که به زبان فارسی دری است ادامه می یابد. برنامه پس از خبر ساعت هشت شب آغاز می شود که تا ساعت 9 که وقت برنامه ی صد روز نخست است ادامه می یابد. ساعت ده که برنامه ی صد روز نخست پایان می یابد خبرهای ساعت ده شب است که در جریان آن اکثراً در مورد یک موضوع مهم روز نیز بحث صورت می گیرد. یکی از برنامه های خوب آریانا نیوز هم مناظره میان نامزدان ریاست جمهوری پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بود که توانست لقب بهترین مناظره را به خود اختصاص دهد. برنامه نخبگان و زیر بنا از دیگر برنامههای پر طرفدار این شبکه است که در این شبکه تولید میشود.گروه کاری آریانا نیوز با همآهنگی کامل و همکاری همه جانبه با همدیگر و فضای کاری خوب به موفقیت های کنونی بسنده نکرده و تلاش دارند تا رفته رفته این شبکه را آماده ی رقابت تنگا تنگ با رسانه های بین المللی سازند. اکنون آریانا نیوز تازه ترین خبرها و مهمترین بحث ها را از طریق نشرات تلویزیون آریانا نیوز، امواج رادیوی آریانا نیوز صفحات انترنتی آریانانیوز و شبکه های اجتماعی تویتر، فیسبوک و یوتیوب به مخاطبان خود می رساند.

Trending

خروج از نسخه موبایل