رویداد های اخیر

تجلیل از نخستین سالروز شکست امریکا و متحدانش در افغانستان

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۹, ۱۴۰۱)

از نخستین سالروز شکست امریکا و متحدانش در افغانستان امروز چهارشنبه، ۹ سنبله، در مراسم ویژه‌ای با حضور مقام‌های ارشد امارت اسلامی به‌شمول ملا محمدحسن آخند، رییس الوزرای امارت اسلامی در میدان هوایی بگرام ولایت پروان تجلیل به عمل آمد.

ملا محمدحسن آخند در این مراسم از جهان به ویژه ایالات متحده خواست که تجارب تلخ بیست سال گذشته را تکرار نکند و با دولت جدید افغانستان تعامل کند.

رییس الوزرا در سخرانی‌اش مشکلات موجود در افغانستان را ناشی از اعمال خراب کارانه امریکا و متحدانش در بیست سال گذشته می‌داند.

در این مراسم هم‌چنان قطعات مختلف نظامی به «رسم و گذشت» پرداختند و وسایط و وسایل نظامی بجامانده از نیروهای خارجی و دولت پیشین به نمایش گذاشته شد.

از سویی هم، دریک اعلامیه امارت اسلامی به ‌مناسبت یک‌سالگی حکومت گفته‌شده است که هرگونه پالیسی، فشار و تهدید بالای مردم افغانستان در بیست ‌سال حضور نظامی امریکا در افغانستان ناکام بوده و تنها سبب افزایش بحران گردیده است.

بربنیاد این اعلامیه، امارت اسلامی از جامعه جهانی می‌خواهند که سیاست معقول را در برابر افغانستان اختیار و به نظام مستقل اسلامی و اراده مردم ارج بگذارند تا افغانستان به عنوان یک ملت مستقل با جهان روابط عادی و تعامل مثبت داشته باشد.

سال گذشته در همین روز، نهم سنبله، نیروهای خارجی به رهبری امریکا و ناتو پس‌از بیست سال حضور نظامی در افغانستان شکست خوردند و از این کشور بیرون شدند.

دراین مراسم، امارت اسلامی تأکید کرده که دیگر به هیچ‌کشوری اجازه حضور نظامی در افغانستان را نمی‌دهد و تنها از راه‌های دیپلوماتیک بر بنیاد منافع ملی با کشورها روابط برقرار خواهند کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل