خبرهای تازه

تحقیقات بالای سقوط یک چرخبال پاکستانی در لوگر جریان دارد: وزیری

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

وزارت دفاع ملی سقوط چرخبال پاکستانی در خاک افغانستان را تایید کرده می گوید یک بالگرد پاکستانی اجاز عبور از فضای افغانستان را داشته است اما تحقیقات در مرود اینکه آیا این چرخبال همان است یا نه ؟ جریان دارد.

در همین حال شماری از آگاهان می گویند پاکستان از هر راه ممکن برای کشف اطلاعات استخباراتی خاک افغانستان را به تجربه می خواهد بگیرد.

سقوط بالگرد پاکستان در خاک افغانستان و پرسش های که هنوز وجود دارد

یک چرخبال پاکستانی صبح پنجشنبه در ولسوالی ازره ولایت لوگر سقوط کرده است، سقوط این چرخبال از سوی مقام های هر دو کشور افغانستان و پاکستان تایید شده است .

وزارت دفاع ملی می گوید یک گردبال پاکستان برای عبور از فضای افغانستان از سوی وزارت خارجه وهوانوردی اجازه داشته است اما تحقیقات روی این جریان دارد چرخبالی که سقوط کرده آیا همان هوا پیمایست که مجوز داشته یا نه ؟.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی میگوید” یک هلیکوپتر پاکستان روز گذشته از در لوگر سقوط کرده است اما یک طیاره اجازه داشت دیده شود که این طیاره همان است یا که کدام طیاره دیگر می باشد روی این تحقیق جریان دارد.”

اما آگاهان نسبت به این موضوع باوری دیگری دارند که گویا پاکستان برای مداخله های سیاسی و پیدا کردن خبر های استخباراتی این چرخبال را به افغانستان فرستاده است.

یاسین حبیب آگاه سیاسی گفت ” پاکستان می خواسته است که از این چرخبال برای کشف موضوعات استخبارتی برای افغانستان استفاده کند واین به مردم آشکار است .”

در اسلام آباد سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفته است که این چرخبال مربوط به ایالات پنجاب بود واز سرنوشت هفت سرنشین به شمول یک شهروند روسیه خبری در دست نیست، به گفته مقام های پاکستانی این چرخبال به مقصد روسیه پرواز کرده بود .

گزارشگر: علی اصغری

 

Trending

خروج از نسخه موبایل