علم و تکنالوژی

تخصیص ۴۲ میلیارد دالری امریکا برای دسترسی عموم به انترنت

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۶, ۱۴۰۲)

قصر سفید روزگذشته (دوشنبه، ۵سرطان) اعلام کرد که دولت فدرال برای تضمین دسترسی عموم مردم به اینترنت پرسرعت تا سال ۲۰۳۰ يک بودجه ۴۲ میلیارد دالری را بین دولت‌های ایالتی و مناطق ماوراءالبحار امریکا اختصاص خواهد داد.

این طرح تحت عنوان «قانون دسترسی عادلانه به اینترنت پرسرعت» بخشی از برنامه بزرگ جو بایدن برای نوسازی زیرساخت‌های امریکاست که با بودجه یک تریلیون دالری در سال ۲۰۲۱ تصویب شد.

بودجه ۴۲ میلیارد دالری برای تضمین دسترسی عموم به اینترنت پرسرعت براساس تحقیقات و ارزیابی کمیسیون فدرال ارتباطات و با در نظر گرفتن نقاط کور در پوشش شبکه اینترنت در نقاط مختلف کشور بین ایالت‌های امریکا تقسیم می‌شود.

تگزاس و کالیفرنیا، پر­جمعیت‌ترین ایالت‌ها، به ترتیب ۳.۱ و ۱.۹ میلیارد دالر دریافت خواهند کرد. ولی تعدادی از ایالت‌های کم‌جمعیت مانند ویرجینیا، آلاباما و لوئیزیانا به‌دلیل عدم برخورداری از شبکه اینترنت پرسرعت در نواحی دورافتاده، بعد از تگزاس و کالیفرنیا در صدر این فهرست قرار گرفته اند.

بخش گسترده‌ای از قلمرو این ایالت‌ها را نواحی روستایی تشکیل می‌دهد که معمولا اتصال آن‌ها به شبکه اینترنت ضعیف است.

این خبر که همزمان با دور دوم سفرهای انتخاباتی جو بایدن منتشر می‌شود، تاکیدی است بر تاثیر مثبت مصوبات روی زندگی مردم عادی امریکا در دورانی که کنگره در کنترل حزب دمکرات بود.

به گفته مقامات قصر سفید، آقای بایدن در اجتماع انتخاباتی روز چهارشنبه در شهر شیکاگو قرار است برنامه‌های اقتصادی خود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ را اعلام کند.

کارشناسان معتقدند که انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده در حقیقت یک همه‌پرسی در مورد عملکرد اقتصادی دولت جو بایدن تلقی می‌شود.

در این کارنامه افزایش فرصتهای شغلی و کاهش چشمگیر نرخ بیکاری بسیار مثبت بوده است ولی افزایش بی‌سابقه نرخ تورم و به‌دنبال آن بالارفتن نرخ متوسط سود بانکی از سال گذشته نقاط ضعف این کارنامه هستند.

براساس نتایج نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز و موسسه ایپسوس که در هفته‌های اخیر انجام شده است، ۵۴ درصد از پاسخ‌دهندگان از عملکرد اقتصادی دولت جو بایدن ناراضی هستند و حدود ۳۵ درصد آن را تایید می‌کنند.

حزب دمکرات در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در نوامبر ۲۰۲۲ کنترل مجلس نمایندگان امریکا را از دست داد.

کمیسیون فدرال ارتباطات تخمین می‌زند که حدود ۸.۵ میلیون نقطه در خاک امریکا از دسترسی به شبکه اینترنت پرسرعت محروم است.

شرکت‌های بزرگ ارائه خدمات اینترنتی به‌دلیل ناچیز بودن بهره وری اقتصادی، از سرمایه‌گذاری در زیرساخت شبکه اینترنتی در مناطق روستایی و کم جمعیت امتناع می‌کنند.

عدم دسترسی جمعیت کثیری از ساکنان این مناطق به اینترنت پرسرعت در دوران همه‌گیری کووید و به خصوص به‌دلیل ضرورت آموزش به صورت آنلاین برجسته شد.

پیش‌بینی می‌شود که ایالت‌های امریکا تا قبل از پایان سال جاری میلادی طرح مقدماتی خود را ارائه داده و حدود ۲۰ درصد از بودجه مربوط به اجرای طرح را دریافت کنند.

در پایان اجرای طرح که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ طول خواهد کشید دولت فدرال بقیه بودجه را به ایالت‌ها پرداخت خواهد کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل