اخبار ساحوی

تخطی از حقوق بشر یک مشکل منطقه یی است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مسئولان در وزارت خارجه ی افغانستان می گویند: تخطی از حقوق بشر یک مشکل منطقه یی است و برای حل آن باید راه مشترک جستجو شود. در همین مورد شماری از فعالان حقوق بشر کشورهای عضو سازمان سارک یا جنوب آسیا در کابل جمع شده اند تا راهی را جستجو کنند که برای حل این مشکل مبارزه مشترک انجام دهند.

هراس افگنی، افراطیت و کشت و قاچاق مواد مخدر چالش های است که باعث سرکشی از حقوق بشر در کشور های جنوب آسیا یا سازمان سارک شده است.

رویا رحمانی رییس بخش همآهنگی منطقه یی وزارت خارجه‌ی افغانستان با ابراز این مطلب می گوید: اگر کشور های منطقه مشترکاً برای حل این مشکل راهی را جستجو نکنند از موارد نقض حقوق بشر جلوگیری نخواهد شد.

سیما سمررییس کمیسیون حقوق بشر افغانستان می گوید: با آنکه در افغانستان کارهای زیادی برای تامین حقوق بشر صورت گرفته است، اما خشونت علیه زنان مشکل جدی است که در این کشور هنوز هم وجود دارد. مسئولان این نهاد همکاری فعالان حقوق بشرو کشورهای عضو سارک را مفید می دانند.

فعالان حقوق بشر از پاکستان، ایران، نیپال، هندوستان، و بنگله دیش که کشور های اعضای سازمان سارک اند در کابل جمع شده اند که چالش های فرا راه تامین حقوق بشر را شناسایی و راه حل آنرا جستجو کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل