خبرهای تازه

ترمپ: امریکا نه، بل روسیه، هند و پاکستان باید در افغانستان بجنگند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

دونالد ترمپ می گوید امریکا نه، بل روسیه، پاکستان و هند باید در افغانستان بجنگند.

رییس جمهور امریکا که در نخستین جلسه کابینه سال جدید سخن میزد گفت: “هند در آنجا (افغانستان) است. روسیه در آنجا است. روسیه زمانی اتحاد جماهیر شوروی بود،‌ افغانستان آنرا روسیه ساخت. به‌خاطری که جنگ افغانستان آنها را ورشکست ساخت. پاکستان در آنجا است. آنها باید در آنجا بجنگند. روسیه باید در آنجا بجنگد.”

وی همچنان به کمک های ناچیز هم پیمانان منطقه ای اش به افغانستان اشاره کرد و با طعنه به نخست وزیر هند گفت نرندرا مودی بار بار برای وی گفته است که کشورش برای افغانستان یک کتابخانه اعمار کرده است درحالیکه هزینه این کتابخانه مساوی به مصارف پنج ساعته امریکا در افغانستان می گردد.

آقای ترمپ از کارکرد جیمز وزیر دفاع پیشین امریکا در جنگ افغانستان ناراضی است.

متیس که در جنگ های افغانستان و عراق شهره به سگ دیوانه شده است هم از نظر ترمپ در مدیریت جنگ افغانستان ناکام مانده است از همین رو از سمت اش کناره گیری کرد.

در ننگرهار افغانستان، بار ها مقام های کلیدی حکومت وحدت ملی گفته اند که گروه طالبان با داعشیان دست به ماشه تفنگ برده و با یکدیگر ماه ها جنگیده اند؛ کنون ایالات متحده دستور می دهد که تفنگ داران امریکایی نباید وارد میدان جنگ این دو جناح رقیب شوند، بگذارند تااین گروه ها تا آخرین رمق با همدیگر بجنگند، زیرا دشمنان امریکائی ها استند.

ترمپ افزوده: “طالبان دشمنان ما اند. داعش دشمنان ما اند. چهار، پنج هفته پیش به جنرال‌های ما یک ساحه را نشان دادم که در آن طالبان اینجا اند و داعش اینجا و هردو با هم می‌جنگند. من گفتم که چرا نمی‌گذاریم که آنها با هم بجنگند؟ چرا ما در این میان وارد می‌شویم؟”

در حالی بی حوصلگی ترمپ از جنگ افغانستان  آشکارا می شود که نماینده ویژه این کشور برای صلح افغانستان ماه هاست سرگرم دیدار از کشور های منطقه و گروه طالبان است، دیدار های که در آینده نزدیک در جده با نمایندگان طالبان انجام خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل