خبرهای تازه

ترمپ: زمان خروج نیرو های امریکایی از افغانستان رسیده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

دونالد ترمپ رییس جمهور امریکا یک بار دیگر تاکید ورزید که نیرو های امریکایی به زودی از افغانستان خارج خواهند شد.

آقای ترمپ که در یک گردهمایی انتخاباتی صحبت می‌کرد گفت که نیرو های امریکایی وظیفه شان را در افغانستان انجام داده اند و حالا زمان برگشت آنها به امریکا است.

آقای ترمپ گفت: “ما ممکن در افغانستان برای مدت بسیار کوتاهی باشیم، از حضور ما در افغانستان حالا نزدیک به ۱۹ سال می شود و حالا زمان است که نیرو های مان را به خانه بیاروریم.”

پیش از این همواره گفته میشد که خروج نیروهای خارجی از افغانستان وابسته به شرایط در این کشور خواهد بود.

رییس پیشین نیروهای ناتو در افغانستان به نحوی پیشنهاد می‌کند که پیش از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان باید از حفط منافع ملی ایالات متحده امریکا اطمینان حاصل شود.

دیوید پتریوس فرمانده پیشین نیروهای ناتو در افغانستان میگوید: “پرسش اینجاست که ما تحت کدام شرایطی نیروهای مان را خارج سازیم. ما باید کاملا مطمین شویم که منافع ملی مان حفظ خواهد شد. ما باید یک راهکار برای ماندن در افغانستان داشته باشیم.” 

این جنرال باز نشسته آمریکایی همچنان تاکید می ورزد که نقش کشور های منطقه در مساله صلح افغانستان ساختاری است اما از تسلیمی تمام طالبان پس از گفتگو های صلح اطمینان ندارد.

آقای پترویس می‎افزاید: “من فکر نمیکنم که تمام طالبان پس از گفتگوهای صلح سلاح های شان را بر زمین بگذارند. فکر میکنم که بسیاری از طالبان در ماه های اخیر به گروه های هراس افگن و داعش پیوسته اند. چون آنها می خواهند به جنگ ادامه دهند.”

از سویی هم، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، در پیوند به اظهارت رئیس‌جمهور امریکا، مبنی بر خروج نظامیان این کشور از افغانستان، می‌گوید که این تصمیم امریکا می‌تواند منجر به حل چالش‌ها در افغانستان شود. وی همچنان می‌افزاید که این تصمیم به نفع مردمان هر دوکشور خواهد بود.

 این چندمین بار است که رییس جمهور ایالات متحده امریکا هشدار خروج نیروهای کشورش را از افغانستان می دهد. دیده شود که این هشدار های چه زمانی خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل