خبرهای تازه

ترمپ: سربازان شجاع افغان در جنگ با طالبان فداکاری های بزرگ از خود نشان می دهند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا می گوید سربازان شجاع افغانستان قربانی های زیادی در مبارزه علیه طالبان پرداخته اند.

نشست سران کشورهای اسلامی حوالی شام یکشنبه در شهر ریاض با سخنرانی ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی آغاز شد. دونالد ترمپ، مهمان ویژه این نشست بود که پس از ملک سلمان سخنرانی نمود.

سخنان رییس جمهور امریکا بیشتر بر محور اتحاد و همبستگی کشورهای اسلامی برای مبارزه علیه دهشت افگنی متمرکز بود.

ترمپ از کشورهای اسلامی خواست تا خود ابتکار عمل را در امر مبارزه با هراس افگنی برعهده بگیرند.

او از تلاش کشورهای که با دهشت افگنی مبارزه می کنند، به ویژه سربازان افغان ابراز قدردانی کرده گفت: “سربازان شجاع افغان در مبارزه با طالبان قربانی زیادی را متحمل شده اند و شماری زیادی همچنان برای کشورشان جان هایشان را از دست داده اند. ما باید مانع دسترسی هراس افگنان به منابع مالی شان شویم.”

ترمپ همچنان خاطر نشان کرد که تمام کشورهای حاضر در این اجلاس تعهد خواهند سپرد که منابع مالی هراس افگنی را در کشورهای خود قطع خواهند کرد و از گشایش یک مرکز ضد هراس افگنی در عربستان سعودی نیز خبر داد.

ترمپ افزود: “من افتخار دارم که بگویم که کشورهای که اینجا گردهم آمده اند توافق نامه ای را به امضا خواهند رساند که مانع تمویل مالی دهشت افگنان میگردد که این کار زیر چتر «مرکز مبارزه با تمویل مالی دهشت افگنان» صورت خواهد گرفت که توسط ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی رهبری خواهد شد.”

پادشاه عربستان نیز ایجاد یک مرکز ضد هراس افگنی را گام موثر در امر مبارزه با ترویزم می داند.

ملک سلمان پادشاه عربستان گفت: “کشورهای عضو خلیج امروز با ایالات متحده امریکا توافق نامه ای را با امضا رساند که تا با ایجاد یک مرکز «ضد هراس افگنی» در ریاض، اقدامات قاطعانه ای را به منظور جلوگیری از تمویل مالی گروه های هراس افگن روی دست بگیرد.”

نشست ریاض با حضور سران کشورهای برگزار شد که شماری از آنها بارها توسط نهادهای معتبر جهانی به خاطر استفاده ابزاری از تروریزم محکوم شده اند.

اما سوال اینجاست که اقدام رئیس جمهور آمریکا با گرفتن تعهدنامه کتبی از این کشورها چقدر میتواند در مبارزه با تروریزم موثر باشد که گذشت زمان به آن پاسخ خواهد گفت.

گزارشگر: وارث نایل

Trending

خروج از نسخه موبایل