جهان

ترمپ: گفتگوهای خوب با حکومت افغانستان و گروه طالبان داریم

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

دونالد ترمپ رییس جمهور امریکا از پیشرفت ها در روند گفتگوهای صلح با حکومت افغانستان و گروه طالبان خبر می‌دهد.

آقای ترمپ روز گذشته(یک‌شنبه، ۲۷ اسد) در جمعی از خبرنگاران گفت که از مذاکرات با حکومت افغانستان و گروه طالبان راضی است.

رییس جمهور امریکا گفت: “گفتگوهای خوبی با طالبان داریم. ما با دولت افغانستان نیز گفتگوهای خوبی داریم.”

آقای ترمپ افزود: “ما همه چیز را با یک نیروی کوچک خیلی خوب تحت کنترول داریم .احتمالا می توانیم آن (نیروها) را کمی کوچکتر نیز کنیم و سپس تصمیم خواهیم گرفت. این به طالبان و دولت افغانستان بستگی دارد.”  

در همین حال رییس جمهور امریکا تاکید ‌ورزید که با خروج امریکا از افغانستان، این کشور بخشی از نیروهای اطلاعاتی اش را در افغانستان باقی خواهد گذاشت.

ترمپ علاوه کرد: “مساله این است که ما بنا بر دلایل که بیان کردم، نیروهای اطلاعاتی قابل ملاحظه ای را در آنجا (افغانستان) باقی خواهیم گذاشت.”

همچنان آقای ترمپ یک بار دیگر تاکید کرد که “ما برای یک دلیل آنجا حضور داریم؛ یگانه دلیل اش این است که نمیخواهیم آنجا یک آزمایشگاه هراس افگنی باشد.”

این در حالی است که آقای ترمپ دو روز پیش با مقامات ارشد امریکایی به منظور بررسی روند صلح امریکا با طالبان و چگونگی خروج احتمالی نیروهای این کشور و نیز دریافت یک راه حل سیاسی برای پایان جنگ طولانی مدت افغانستان دیدار کرد.

گفته میشود که بر اساس طرح صلح تعداد سربازان امریکایی از ۱۵۰۰۰ به ۸ یا ۹ هزار سرباز کاهش خواهد یافت و همچنان از طالبان نیز تضمین مبارزه علیه هراس افگنی در افغانستان گرفته خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل