اخبار ویژه

تشدید شیوع کرونا و هشدار فروپاشی سیستم درمانی هانگ کانگ

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

کری لم، ریس اجرائیه هانگ‌کانگ گفته‌است که این شهر در آستانه شیوع گسترده کوید-۱۹ بوده و هشدار داد که این می تواند به سقوط سیستم‌های نهاد‌های صحی‌ آنها منجر شود.

 خانم لم در اعلامیه ای که روز سه شنبه از طریق ویب‌سایت دولت هانگ‌کانگ منتشر شد، گفته است که هنگ کنگ با موج جدیدی «ویروس کرونا» روبرو شده ‌است.

 او گفته است: “ما در آستانه شیوع گسترده کرونا هستیم که ممکن است منجر به فروپاشی سیستم صحی و هزینه های زندگی به‌ویژه سال‌مندان شود.

 به گفته وی، دولت هانگ کانگ اقدامات سختگیرانه ای را برای اجرای حفظ فاصله‌های فزیکی و سایر مقررات برای کمک به مهار شیوع این ویروس در نظر گرفته است.

 او خطاب به عموم مردم گفت: “آنچه ما اکنون نیاز داریم همکاری شما است. من از شما می خواهم كه حفظ فاصله‌های اجتماعی را رعایت كنید و تا حد كه ممكن در خانه بمانید.  اگر متحد باشیم و با هم کار کنیم، می توانیم این بیماری همه گیر را دوباره سرکوب کنیم.”

 هانگ کانگ تاکنون ۲۸۸۵ تست مثبت ثبت کرده اما در هفته گذشته، شاهد افزایش این آمار بوده است که از تاریخ ۲۲ «جولای»، روزانه ۱۰۰ مورد مثبت در آنجا، ثبت می‌شود.

 اعلامیه‌ای جدید، تجمع بیش از دو نفر و غذا خوردن به صورت جمعی را منع قرار داده و پوشیدن ماسک، در مکان‌های عامه را اجباری اعلام کرده است. گفته می‌شود که این تدابیر شدید‌ترین اقدامات، از زمان همه‌گیر شدن این ویروس است.

دولت همچنین تجهییزات آزمایش و قرنطینه برای نیروهای دریایی و هوایی را نیز فراهم کرده است.

 اگرچه هنوز تعداد این افراد نسبت به سایر مناطق جهان بسیار پایین است، اما افزایش شیوع ویروس کرونا در هانگ کانگ مقامات را نگران کرده است.

 به گفته بلومبرگ، شیوع گسترده آن می تواند به یک بحران بشری منجر شود.

 فرناندو چونگ، یک قانونگذار با سابقه گفته است: “اجرای حصر در هانگ‌کانگ بسیار دشوار است.”

چونگ به بلومبرگ گفته است که بیش از ۲ صد هزار نفر در بلاک‌های رهایشی زندگی می کنند که برخی آنها از داشتن دست‌شو‌ها، آشپز‌خانه‌ها و اتاق‌های خواب انفرادی محروم‌اند. 

آقای چونگ گفته است:”چنین درخواست از مردم که برای مدت طولانی از آن محیط خارج نشوند غیر انسانی و غیر عملی است.”

Trending

خروج از نسخه موبایل