اخبار ساحوی

تصادم دو قطار در هند ۲۳۳ کشته و ۹۰۰ زخمی برجا گذاشت

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۱۳, ۱۴۰۲)

یک مقام دولتی روز شنبه گفت که بر اثر برخورد دو قطار مسافربری در ایالت اودیشای هند، حد اقل ۲۳۳ نفر کشته و ۹۰۰ نفر مجروح شدند که این حادثه را به مرگبارترین حادثه ریلی در بیش از یک دهه اخیر در این کشور تبدیل کرد.

پرادیپ ینا، وزیر اعلی این ایالت در تویتر اعلام کرد که انتظار می‌رود تعداد کشته شدگان حادثه روز جمعه افزایش یابد.

وی افزود که بیش از ۲۰۰ امبولانس و ۱۸۰ داکتر وارد محل حادثه شده اند.

اوایل صبح روز شنبه، تصاویر ویدیویی رویترز نشان داد که مقامات پولیس اجساد پوشیده از پارچه های سفید را از خطوط راه آهن خارج می‌کنند.

تصاویر همچنان نشان می‌دهد که امدادگران برای یافتن بازماندگان از یکی از قطارهای تخریب شده بالا می‌روند، در حالی که مسافران درخواست کمک می‌کنند و در کنار خرابه‌ها گریه می‌کنند.

این حادثه حدود ساعت ۷ (به وقت محلی) روز جمعه زمانی رخ داد که قطاری که از شهر بنگلور به شهر هورا در ایالت بنگال غربی، حرکت می کرد با قطار دیگری که از کلکته به چنای در حرکت بود، برخورد کرد.

مقامات گزارش های متناقضی ارائه کرده اند که گویا قطار ابتدا از ریل خارج و با قطار دیگری تصادم کرد. وزارت راه آهن گفته است که تحقیقات در مورد این رویداد را آغاز کرده است.

روز جمعه، صدها جوان در مقابل یک شفاخانه دولتی در سورو اودیشا برای اهدای خون صف کشیدند.

به گفته اداره خط آهن هند، شبکه این اداره روزانه حمل و نقل بیش از ۱۳ میلیون نفر را تسهیل می کند. اما این اداره به دلیل قدیمی بودن زیرساخت ها، سابقه ایمنی خوبی نداشته است.

نوین پتنایک، وزیر اعلی اودیشا، به نشانه احترام به قربانیان حادثه اخیر، روز شنبه را در این ایالت روز عزا اعلام کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل