تجارت

تصمیم نشست معاونیت اقتصادی: همه ادارات دولتی محصولات داخلی را اولویت دهند

Published

on

(Last Updated On: میزان ۳, ۱۴۰۲)

یک نشست فوق‌العاده به خاطر حمایت از صنعت و صنعت‌کاران به رهبری ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرا امروز (دوشنبه، ۳ میزان( در کابل برگزار شد که بربنیاد آن تصمیم گرفته شد تا همه ادارات دولتی به هدف حمایت از تولیدات و محصولات داخلی در خریداری‌ها و پروسه‌های تدارکاتی، تولیدات و محصولات داخلی را اولویت دهند.

معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا با نشر اعلامیه‌ای گفته است اگر چه کیفیت تولیدات داخلی نسبت به تولیدات و محصولات خارجی از ده تا پانزده فیصد کمتر هم باشد با آنهم از تولیدات داخلی استفاده شود.

در این نشست، ادارات دولتی مکلف شده‌اند تا تمامی لیست‌های تولیدات و محصولات داخلی را با خود داشته باشند و براساس آن، در موقع خریداری و مسایل تدارکاتی قیمت گذاری کنند.

در این نشست همچنان فیصله شده که جهت رسیدگی به مشکلات امنیتی صنعت‌کاران و سرمایه‌گذاران و به منظور ایجاد هماهنگی مؤثر، وزارت‌های امور داخله، مالیه، صنعت و تجارت، ریاست عمومی استخبارات و اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری و نیز اتاق صنعت و معادن، نمایندگان با صلاحیت خود را در ظرف سه روز به معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا معرفی کنند.

از سویی هم، به باور آگاهان اقتصادی هرگاه تمامی نهاد‎های دولتی از تولیدات داخلی استفاده کنند بسیاری از شرکت‌های که قبلاً به دلیل نبود بازار از فعالیت باز مانده بودند، فعال خواهند شد.

گفتنی است که در این نشست، معاونیت اقتصادی همچنان به وزارت صنعت و تجارت وظیفه سپرد تا در مورد نام‌های تجارتی، مارک‌ها و برند‌ها جهت جلوگیری از جعل و تزویر، اسناد و پیشنهادات خویش را به این معاونیت به خاطر تصمیم‌گیری نهایی بفرستند.

Trending

خروج از نسخه موبایل