جهان

تظاهرات گسترده در یمن در اعتراض به حملات امریکا و بریتانیا

Published

on

(Last Updated On: جدی ۲۳, ۱۴۰۲)

ده‌ها هزار یمنی روز جمعه در چندین شهر گرد هم آمدند تا نسبت به حملات امریکا و بریتانیا در کشور شان اعتراض کنند.

به گزارش رویترز، ایالات متحده و بریتانیا در واکنش به حملات حوثی‌ها بر کشتی‌ها در بحر احمر، ده ها حمله هوایی به اهداف نظامی حوثی‌ها انجام دادند که موجی از درگیری های منطقه‌ای ناشی از جنگ اسرائیل در غزه را گسترش داد.

محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی حوثی‌ها خطاب به امریکا گفت: «حملات شما به یمن تروریزم است. ایالات متحده شیطان است.»

پس از آنکه اسرائیل حملات اش را بر غزه در واکنش به حمله هفتم اکتوبر از سوی حماس آغاز کرد، حوثی‌های متحد ایران شروع به حمله به خطوط کشتی‌رانی، فیر راکت‌ها و پرتاب طیاره های بی سرنشین به سمت اسرائیل کردند و گفتند تا زمانی که حمله اسرائیل متوقف نشود، به این کار ادامه خواهند داد.

حوثی‌ها گفتند که تمام کشتی‌هایی را که به سمت اسرائیل می‌روند، هدف قرار خواهند داد و به شرکت‌های کشتیرانی بین‌المللی نسبت به استفاده از بنادر اسرائیل هشدار دادند.

حوثی‌ها یکی از چندین گروه در «محور مقاومت» همسو با ایران هستند که از زمانی که متحد فلسطینی آنها حماس در هفتم اکتوبر بیش از ۱۲۰۰ نفر را در اسرائیل کشت، اهداف اسرائیل و ایالات متحد را مورد حمله قرار داده اند. این گروه ها امریکا را تا حدی مسئول بحران در منطقه می‌دانند.

الحوثی گفت: «ما نه به سواحل امریکا حمله کردیم، نه در جزایر امریکا حرکت کردیم و نه به آنها حمله کردیم. حملات شما بر کشور ما تروریزم است.»

وی افزود: «آنها تروریست هستند و در دروغ گفتن به مردم جهان تعجب آور هستند، اما آگاهی مردم یمن آگاهی دیگری است. آیا شما یمنی‌ها فکر می‌کنید که امریکا از خود دفاع می‌کند یا تروریست است؟»

گروه شبه‌نظامی عراقی حرکت النجبا، همسو با ایران، اعلام کرد که منافع امریکا و کشورهای متحد امریکا از این پس در امان نخواهند بود.

به گفته واشنگتن، از ۱۷ اکتوبر تاکنون، نیروهای ایالات متحده و متحدانش حداقل ۱۳۰ بار در عراق و سوریه مورد حمله قرار گرفته اند.

پتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون گفت که ایالات متحده هیچ برنامه‌ای برای استقرار نیروهای بیشتر در منطقه ندارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل