رویداد های اخیر

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به ۱۰۵۸۲ نفر رسید

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزارت صحت عامه ی افعانستان اعلام نمود که در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸۴ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شد که تعداد مجموعی مبتلایان این ویروس در کشور را به ۱۰۵۸۲ نفر رساند.

توحید شکوهمند معاون سخنگوی وزارت صحت عامه گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۱۰۷۵ نمونه در لابراتوار های وزارت صحت عامه آزمایش شده اند که از این میان ۵۸۴ مورد آن مثبت تشخیص شد.

موارد ثبت شده قرار ذیل اند: ۳۲۴ مورد در ولایت کابل – ۱۰۰ مورد در ولایت هرات – ۱۷ در ولایت بلخ – ۳۵ در ولایت ننگرهار – پنج در ولایت بادغیس – ۲۲ در ولایت تخار – سه در ولایت لوگر – هشت در ولایت میدان وردک – یک در ولایت لغمان – ۲۹ در ولایت کندز – هشت در ولایت پروان – نه در ولایت بامیان – دو در ولایت جوزجان – ۱۴ در ولایت فاریاب – چهار در ولایت کنر و سه مورد در ولایت بدخشان.

آقای شکوهمند اضافه نمود که دو بیمار ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در گذشتند که با این حساب تعداد مجموعی وفات یافتگان این ویروس در کشور به ۲۱۸ نفر رسید.

وزارت صحت همچنان اعلام نمود که ۳۵ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته صحت یاب گردیده اند. تعداد مجموعی صحت یافتگان این ویروس در کشور حالا به ۱۰۷۵ نفر رسیده است.

این در حالی است که والی کابل خبر از برداشتن تدریجی محدودیت های قرنطین داد طوریکه بعد از عید دکان ها در ساعاتی مشخص میتوانند فعالیت داشته باشند.

وزارت صحت خاطر نشان کرد که برای مبارزه با ویروس کرونا مردم باید مقررات صحی را مراعات کنند و در خانه بمانند.

Trending

خروج از نسخه موبایل