خبرهای تازه

تعرفه های گمرکی مواد نفتی از دوازده درصد به شش درصد کاهش یافت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

وزارت مالیه تعرفه های گمرکی مواد نفتی را از دوازده درصد به شش درصد کاهش داده است.

افزایش روز افزون بهای  نفت و گاز در کشور به ویژه در فصل سرما همواره از نگرانی مردم بوده است . اکنون وزارت مالیه بخاطر ثابت نگهداشتن بازار و کاهش قمیت نفت و گاز،  تعرفه های گمرکی این کالا را کاهش داده و صادرات  گاز به کشور های دیگر را ممنوع ساخته است.  

نجیب الله وردک، معین عواید و گمرکات وزارت مالیه  گفت:”ما تعرفه های گمرکی را پایان آوردیم این تعرفه از دوزاده درصد به شش درصد کاهش یافته است که می تواند نرخ نفت در کشور کاهش بیاورد .”

وزارت مالیه می گوید برای کاهش قیمت پترول واردات پترول “ای هشتاد” را که پیش از این ممنوع بود آزاد ساخته است. ریاست تصدی مواد نفتی و ریاست اتحادیه نفت و گاز این اقدام وزارت مالیه را موثر می دانند.

ولید تمیم، رییس اداره تصدی مواد نفتی گفت: “این اقدامات سبب می شود که در قیمت ها کاهش بیایدو هم چنان از ورادات تیل به گونه ی قاچاقی جلوگیری شود.”

با این حال، آذرخش حافظی، رییس اتحادیه شرکت های نفت و گاز بیان داشت:” این یک  گام مثبت است . و می تواند از قاچاق تیل در کشور جلوگیری کند چون برای تجار واردات تیل به گونه ای قاچاق بلند تمام می شود . “

بر اساس آمار وزارت مالیه سالانه واردات مواد نفتی در کشور رو به افزایش بوده است؛ به گونه میانگین همه ساله واردات مواد نفتی ۵۰۰ هزار تن افزایش می یابد.  اکنون کشور به ۴ هزار میلیون متریک تن مواد نفتی نیاز دارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل