Connect with us

رویداد های اخیر

تعهد امارت اسلامی مبنی بر تامین امنیت اماکن مذهبی

منتشر شده

در

(Last Updated On: میزان ۲۵, ۱۴۰۰)

مسوولان در امارت اسلامی افغانستان تعهدات تامین امنیت مساجد، تکیه خانه‌ها و اماکن مذهبی را میدهند.

قاری سعید خوستی، سخنگوی وزارت داخله، در این باره گفت:” یک پلان تهیه شده که جاهای مذهبی اقلیت‌ها از حملات مصوون باشد. “

شورای عالی علمای امامیه افغانستان حمله  بر نماز گزاران در کندز و کندهار را  رویدادهای تروریستی خواند و آن را خلاف موازین اسلامی خوانده اند.

این عالماان دین حمله بر مساجد، تکیه خانه‌ها و اماکن مذهبی را جز جنات جنگی میدانند.

شورای علمای اهل تشیع از سازمان ملل خواسته تا موضع خود را نسبت به این کشتار‌های دسته جمعی روشن نماید.

علمای شیعه می‌گویند یکی از اهداف تروریست‌ها ایجاد تفرقه میان مذاهب افغانستان است که به گفته علما گروه‌های تروریستی هیچ زمانی به این هدف نخواهند رسید.

محمدحسین جعفری، رییس شورای علمای امامیه، در این باره گفت:”همه مراکز دینی منجمله شورای عالی علمای  امامیه پیام  داده و از امارت اسلامی جدا تقاضا کرده… که در رابطه به انتحار و انفجار موضوع خود را روشن کند.”

این درحالی است که در این اواخر داعش مساجد شیعیان را مورد حمله قرار داده است، حملاتی که اول از جانب اجتماع سنی افغانستان نکوهش شده است.

رحیمه حسینی، استاد حوزه علمیه خاتم النبین (ص)، در این باره گفت:” با رویکار آمدن این حکومت اصلا وقایع جلو اش گرفته نشده است. این واقعا یک جای نگرانی دارند که چرا جلو اش گرفته نشده است.”

در پی حملات مرگبار اخیر در ولایت های کندز و کندهار شهروندان کشور نیز نگران اند و از امارت اسلامی میخواهند تا به امنیت تمام اقوام یکسان رسیدگی نمایند.

 به گفته‎‌ای مردم در حکومت قبلی خودشان امنیت مساجد و تکیه خانه‌ها را میگرفتند

شکیلا، باشنده کابل، در این باره گفت:”امنیت برای تمام اقوام تامین باشد برعکس ما میبینم که بر بعضی اقوام به خصوص هزاره ها هیج امنیت وجود ندارد.”

محمد یاسین، باشنده کابل، در این مورد میگوید:”امارت اسلامی توجه جدی نکند به تامین امنیت این گونه امکان که پر جمعیت است قطعا نگرانی ها روز به روز اوج می گیرد و قطعا روز به روز بیشتر می‌شود.”

از سوی دیگر، شماری از شهروندان می‌گویند که عالمان دین باید برای اتحاد مذاهب تلاش کنند و نگذارند دشمنان میان مذاهب، تفرقه بیندازند.

محمد باقر؛ باشنده کابل، در این باره گفت:”یک بخش زیادی را جامعه تشیع ما تشکیل میدهد لذا قاطعانه ما تقاضا داریم که امنیت این مردم را تامین بکند.”

نادر، باشنده کابل، در این مورد میگوید” ما از امارت اسلامی خواستار این استیم که بتواند امنیت بر قرار بکنند و عاملان این قضایا را محاکمه بکنند.”

قابل یادآوری است که حملات داعش در ولایت‌های کندز و کندهار بیشتر از ۲۰۰ کشته و زخمی بر جا گذاشت است.

رویداد های اخیر

مجاهد: روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی با اشاره به سفر‌های شمار زیادی از نمایندگان دیپلوماتیک و هیأت‌های خارجی به‌کشور و هم‌چنان سفر مقام‌های بلندپایه کشور به خارج می‌گوید، امارت اسلامی به‌سطح گسترده پذیرفته شده و مناسبات با امارت اسلامی تأمین بوده و رفت‌آمدها جریان دارد.

آقای مجاهد می‌افزاید، روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود.

با این‌حال سخنگوی امارت اسلامی تأکید می‌کند که برداشت بعضی‌ها مبنی بر این‌که افغانستان دیگر منزوی شده و اقتصادش درحال خراب شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، همه نادرست ثابت شد.

به گفته‌ی آقای مجاهد اکنون معلوم شد که افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام‌های صعودی بر می‌دارد و این تلاش‌ها بیشتر شده و تسریع خواهد شد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ملا برادر و معاون صدراعظم قزاقستان در مورد ایجاد شبکه راه‌آهن گفتگو کردند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا و سریک ژومانگارین، معاون صدراعظم قزاقستان در مورد ایجاد شبکه راه‌آهن از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفتگو کردند.

معاونیت اقتصادی با نشر خبرنامه‌ای نوشته که ملا عبدالغنی برادر در این دیدار بر امضای برخی موافقت‌نامه‌ها به منظور حل مشکلات بانکی تاجران دو کشور، ایجاد شرکت‌های مشترک افغان – قزاق و ایجاد تسهیلات در صدور ویزه به تاجران افغان تاکید کرده است.

آقای ژومانگارین گفته است که قزاقستان در نظر دارد اتاق مشترک صنعت و تجارت و گروه مشترک تجارت و کار بین دو کشور ایجاد کند و آماده است در بخش‌های حکومت‌داری الکترونیکی، صنعت، تحصیلات عالی، معارف، صحت و بانک‌داری با افغانستان همکاری کند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ایران و پاکستان درباره «گروه‌های تروریستی» در افغانستان ابراز نگرانی کردند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

ایران و پاکستان در یک بیانیه‌ای مشترک بر تعهد خود برای توسعه افغانستان به ‌حیث یک کشور صلح‌آمیز، متحد، مستقل و عاری از تهدیدهای تروریزم و قاچاق موادمخدر تاکید کردند.

دو طرف با اشاره به این‌که وجود سازمان‌های تروریستی در افغانستان تهدید جدی برای امنیت منطقه و جهان است، بر تمایل خود برای تقویت همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تروریزم و امنیت و ایجاد جبهه متحد علیه تروریزم تاکید نمودند.

آنان همچنان بر اهمیت هماهنگی تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای تضمین امنیت و ثبات در منطقه گفتگو بحث کردند.

هر دو طرف ضمن احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان اذعان داشتند که مشارکت بیشتر همه اقشار افغانستان در تصمیم گیری‌های اساسی، به تقویت صلح و ثبات در این کشور منجر خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!