خبرهای تازه

تلاش‌ها برای جذب سرمایه گذاری در بخش معادن کشور

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزارت معادن و پترولیم، تلاش‌ها برای جذب سرمایه گذاری در بخش معادن را آغاز کرده است.

مسوولان در این وزارت می‌گویند که سرمایه‌گذاری در بخش معادن، می‌تواند افغانستان را از بحران اقتصادی بیرون کند.

درهمین حال، مسوولان در این وزارت می‌گویند که در ادامه این تلاش‌ها، اخیراٌ استخراج معادن ۴۳ نوع سنگ ساختمانی را در ۱۹ ولایت کشور به داوو روند داو طلبی گذاشته‌اند.

قدیر مصطفی، سخنگوی این وزارت می‌گوید: “ما پروژه‌های جدید را به منظور جذب سرمایه گذاری در بخش معادن کشور به داوو طلبی مانده ایم که سرمایه گذاران داخلی و خارجی می توانند در این پروژه سرمایه گذاری کنند”

با این حال، مسوولان در بخش خصوصی می‌گویند که اگر حکومت موضوع این پروژه‌ها را در نخست با این بخش در میان می‌گذاشت، آنان روی پروژه‌ها سرمایه گذاری می‌کردند.

سخی احمد پیمان، رییس انجمن صنعت‌کاران افغانستان بیان میدارد: “ما از این اقدام وزارت استقبال می کنیم، اما این پروژه ها پیش از اینکه باید به سرمایه گذاری خارجی سپرده شود، با سکتور خصوصی شریک ساخته شود.”

از سویی هم، شماری از آگاهان امور اقتصادی می‎گویند که حکومت باید در بخش جذب سرمایه دست به کار شود؛ اما بهتر است تا در نخست بخش خصوصی در این مورد شریک ساخته شود.

تاج محمد تلاش، یک تن آگاه امور اقتصادی ابراز میدارد: “حکومت و وزارت معادن باید در نخست سرمایه گذاران داخلی را تشویق کنند و برای افزایش سرمایه گذاری آنان بسته های مناسب را ارایه کنند.”

همچنان آگاهان امور اقتصادی می‌گویند که به دلیل نبود ظرفیت، از آغاز حکومت وحدت ملی تاکنون جذب سرمایه گذاری در بخش معادن صورت نگرفته و سرمایه گذاری در این عرصه در صفر درجه قرار دارد. آنان تاکید می‌ورزند که باید تلاش‌ها از سوی حکومت در این راستا افزایش داده شود. 

Trending

خروج از نسخه موبایل