اخبار ساحوی

تلاش ها برای اخراج کردن هما سلطانی از مجلس نمایندگان آغاز شده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

هیات اداری مجلس اظهارات اخیر هما سلطانی را نکوهش کرده میگوید، این احتمال وجود دارد که خانم سلطانی با سرنوشت ملالی جویا روبرو شود.

هم زمان با این، وزارت امور داخله میگوید، برای بازداشت هما سلطانی منتظر حکم قانون اند. ساعات پس از حمله انتحاری بر کارمندان تلویزیون طلوع، هما سلطانی عضو مجلس نمایندگان در صفحه فیسبوک اش انتحار کننده را شهید خطاب کرد و از کشته شده های این رویداد پلید و مردار شده نام برد.

شورای ملی در رخصتی زمستانی به سر میبرد، هیات اداری مجلس نمایندگان از همین حالا تلاش ها را آغاز کرده است تا در نخستین نشست مجلس پس از پایان رخصتی هما سلطانی را از مجلس بیرون کنند.

هیات اداری در حال حاضر انتظار نامه ی دادگاه عالی را نیز میکشد.

معاون دوم مجلس نمایندگان محمد نذیر احمدزی میگوید: “از طرف محکمه اگر مکتوبی برای ما برسد و ما در مجلس رای گیری خواهیم کرد، اگر واقعا این گپ را زده باشد این امکان وجود دارد تا هما سلطانی با سرنوشت ملالی جویا روبرو و اخراج شود.”

وزارت امور داخله اظهارات هما سلطانی را غیر قابل قبول میداند، این وزارت میگوید، پولیس افغانستان برای بازداشت هما سلطانی انتظار حکم قانون را میکشد.

سخنگوی وزارت امور داخله صدیق صدیقی میگوید: “اگر قانون برای پولیس افغانستان حکم کند، هما سلطانی بازداشت خواهد شد، ما با سلطانی بر اساس قانون برخورد میکنیم و باید مورد پیگرد قرار گیرد.”

حالا بر اساس قانون اگر یک عضو مجلس نمایندگان متهم شناخته می شود، باید در برابرش چگونه برخورد شود، آن هم در حالتی که شورای ملی به رخصتی رفته باشد.

معاون اتحادیه حقوق دانان سبحان مصباح میگوید: “در حالت تعطیل پارلمان اگر جرمی صورت میگیرد باید اجازه بازداشت و توقیف اعضای مجلس از هیات اداری گرفته شود.”

هما سلطانی یگانه عضو مجلس نمایندگان است که کشتار انسان های بیگناه را در یکی از حمله های انتحاری توجیه کرده است، همسویی سلطانی با طالبان بی پیشینه نیست، سلطانی پیش از این ادعا کرده بود که ملاعمر رهبر پیشین طالبان را برای چندین شبانه روز در خانه اش جا داده است.

گزارش از نصرت پارسا

Trending

خروج از نسخه موبایل