ورزش

تلویزیون آریانا حق نشر سلسله مسابقات بین‌المللی کریکت افغانستان و سریلانکا را بدست آورد

Published

on

(Last Updated On: دلو ۵, ۱۴۰۲)

شبکه تلویزیونی آریانا اعلام می‌کند که حق پخش زنده، قانونی و انحصاری سلسله مسابقات بین‌المللی کریکت افغانستان و سریلانکا که شامل یک مسابقه تست، سه مسابقه یک‌روزه بین‌المللی و سه مسابقه ۲۰ آوره بین‌المللی می‌باشد را بدست آورده است.

قرار است که تیم ملی کریکت افغانستان به تاریخ ۳۰ جنوری ماه جاری به سریلانکا سفر کند و در ۲ فبروری ماه بعدی در بازی تست مقابل تیم کریکت سریلانکا قرار گیرد.

سه مسابقه یک‌روزه بین‌المللی قرار است که در ۹ فبروری میان تیم‌های ملی کریکت دو کشور آغاز شود.

به همین ترتیب، سه مسابقه ۲۰ آوره بین‌المللی میان تیم کریکت افغانستان در برابر سریلانکا به تاریخ ۱۷ فبروری شروع خواهد شد.

با تمرکز بیشتر بر دو فارمت آورهای محدود، افغانستان در سه سال گذشته تنها یک مسابقه تست را انجام داد.

طبق برنامه بازی‌های آینده، افغانستان دو سلسله مسابقات مشمول هر سه نوع کریکت را بین ۲ فبروری و ۱۸ مارچ در پیش‌رو دارد.

هفت روز پس از پایان تور سریلانکا، افغانستان برای یک مسابقه تست بین ۲۸ فبروری الی ۳ مارچ در امارات مقابل ایرلند قرار خواهد گرفت.

این سلسله همچنین شامل بازی‌های با آور های محدود می‌باشد. این مسابقات در حالی برگزار می‌شود که افغانستان برای شرکت در جام جهانی ۲۰ آوره بعدی که قرار است در ماه جون در ویست اندیز و ایالات متحده امریکا برگزار شود، آمادگی می‌گیرد.

میرویس اشرف، رییس عمومی کریکت بورد افغانستان، در مورد این مسابقات گفته است: «اضافه کردن این سه مسابقه یک روزه بین المللی اقدام مهمی برای حصول اطمینان از یک تور کامل و جامع است که نه تنها زمینه خوبی را برای تجربه کریکت افغانستان فراهم می نماید، بلکه روابط بین دو کشور را تقویت می‌کند.»

آقای اشرف افزوده است: «بازی تیم کریکت سریلانکا در سریلانکا همیشه دشوار بوده اما چالشی است که قهرمانان افغان به راحتی می‎توانند آن را بپذیرند.»

قابل ذکر است که این سلسله مسابقات در برابر سریلانکا و سپس بازی بعدی مقابل ایرلند به بازیکنان تیم ملی کریکت کشور کمک می‌کند تا برای جام جهانی ۲۰ آوره آماده شوند.

تاریخ سلسله مسابقات افغانستان مقابل سریلانکا قرار ذیل است:

مسابقه تست ۲ الی ۶ فبروری

اولین مسابقه یک‌روزه بین‌المللی ۹ فبروری

دومین مسابقه یک‌روزه بین‌المللی ۱۱ فبروری

سومین مسابقه یک‌روزه بین‌المللی ۱۴ فبروری

اولین مسابقه ۲۰ آوره بین‌المللی ۱۷ فبروری

دومین مسابقه ۲۰ آوره بین‌المللی ۱۹ فبروری

سومین مسابقه ۲۰ آوره بین‌المللی ۲۱ فبروری

علاقه‌مندان در سراسر افغانستان می‌توانند این تور هیجان‌انگیز را که به صورت زنده، قانونی وانحصاری از شبکه تلویزیونی آریانا پخش می‌شود، تماشا کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل