تجارت

تمویل کننده‌گان انتقال ۲۸۰ میلیون دالر به افغانستان را تایید کردند

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲۰, ۱۴۰۰)

بانک جهانی روز گذشته (جمعه ۱۹ قوس ) اعلام کرد که تمویل کنندگان صندوق باز سازی افغانستان توافق کردند که ۲۸۰ میلیون دالر از پول‌های منجمد شده به برنامه جهانی غذا  و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) برای حمایت برنامه‌های غذایی و صحی در افغانستان انتقال ‌یابد.

بانک جهانی در اعلامیه‌ای گفته که ۱۸۰ میلیون دالر این پول به برنامه‌ای جهانی غذا برای تامین خدمات غذایی و ۱۰۰ میلیون دالر آن به یونیسف برای ارایه خدمات صحی انتقال خواهد شد.

اعلامیه افزود:” این تصمیم اولین گام برای استفاده مجدد از وجوه صندوق بازسازی افغانستان برای ارایه کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان در این زمان حساس است.”

بانک جهانی گفته که با این پول یونیسف می‌تواند برای ۱۲.۵ میلیون تن خدمات صحی اولیه را فراهم آورده و افزون بر آن زمینه واکسین یک میلیون نفر را نیز فراهم کند.

برعلاوه سازمان جهانی غذا با این پول برای ۲.۷ میلیون نفر کمک غذایی تهیه کرده و برای نزدیک به ۸۴۰ هزار مادر و کودک مواد غذایی فراهم خواهد کرد.

این درحالی است که بر اساس  آمار سازمان ملل متحد حدود ۲۳ میلیون تن مردم افغانستان با مشکلات اقتصادی روبرو است.

صندوق بازسازی افغانستان از سوی ۳۴ نهاد و کشور کمک کننده حمایت و توسط بانک جهانی مدیریت می‌شود، بزرگترین منبع مالی برای بودجه ملکی افغانستان است که در سال ۲۰۰۲ ایجاد شده است.

بانک جهانی گفته است که”با تمویل کنندگان صندوق بازسازی افغانستان کار خود را برای باز کردن وجوه اضافی این صندوق جهت حمایت از مردم افغانستان ادامه خواهد داد. “

Trending

خروج از نسخه موبایل