اخبار ساحوی

تنش‌های سیاسی؛ ولایت جوزجان از سوی چهار والی اداره می‌شود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

جوزجان در اوج تنش های سیاسی؛ از میان ولایت های است که از سوی چهار والی اداره می شود.

لطف الله عزیزی از سوی ارگان های محل به عنوان والی این ولایت معرفی شده است اما از شش ماه بدین سو در کابل به سر می برد و در جریان این شش ماه ظاهر به دلیل مخالفت مارشال دوستم سری هم به جوزجان نزده است.

مولوی عبدالحی حیات در حمایت مارشال عبدالرشید دوستم حالا خود را والی این ولایت می داند و مردم در قصر آقای دوستم به او مراجعه می کنند؛ گاها حاضری رییسان اداره های محلی را هم بررسی و آنان را مورد پیگرد قرار می دهد.

مولوی عبدالحی حیات والی معرفی شده به پشتبانی مارشال دوستم میگوید: “مردم به من مراجعه می کنند و من منحیث والی رسیدگی می کنم.”

مولوی سنت الله  والی نام نهاد گروه طالبان نیز در بخش هایی از این ولایت حاکمیت طالبان را به پیش می برد.

عبدالقادر مالیه به عنوان سرپرست ولایت جوزجان در مقام ولایت تکیه زده است در ساختمانی که عاری از مراجعین است در گفتگویی با خبرنگار آریانانیوز نابسامانی های موجود را تایید کرده است.

باتور یخچی، فرزند احمد ایشچی، هر چند از ۹ سال بدینسو ولسوال آقچه جوزجان بوده است. اما پس از تنش های میان مارشال  دوستم و احمد ایشچی به وی اجازه رفتن به دفتر ولسوالی داده نشده است از چهار سال بدین سو در شبرغان به سر می برد و بجای او فرد دیگر کار می کند اما امتیازات یک ولسوال را بدست می آورد.

جوزجان در حالی از سوی چهار والی و سرپرست اداره می شود که به استثنای یک ولسوالی راه های مواصلاتی ۹ ولسوالی دیگر از سوی طالبان بسته شده و دست کم چهار ولسوالی  دیگر در محاصره گروه طالبان قرار دارد .

Trending

خروج از نسخه موبایل