اخبار ساحوی

تنش های لفظی میان ناظران دسته های انتخاباتی در کمیسیون به برخورد های فزیکی بدل شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

اختلاف نظرها میان ناظران دو دسته انتخاباتی سبب جراحت برداشتن یک تن، در دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات شد.
با وجود اینکه درمورد چگونگی راهکار ها برای باطل کردن آراء میان دسته های انتخاباتی توافق صورت گرفته اما ناظران داکتر اشرف غنی ناظران بین المللی را به طرفداری تیم رقیب متهم میکند و ناظران دسته انتخاباتی عبدالله عبدالله کمیسیون انتخابات را به طرف داری دسته انتخاباتی اشرف احمدزی متهم میکند.
یکی از ناظران بنیاد انتخابات افغانستان از چشم دید خود گفت:” صندوقی بود که علامه گذاری های مشابه داشت یک ستاد میگفت که این علام ها مشابه نیست و دیگر این حرف را قبول نمی کرد که در ابتدا مشاجره لفظی بوجود آمد و آهسته آهسته به واکنش های فزیکی رسید”.
گلاب منگل عضو ناظران دسته انتخاباتی اشرف غنی احمدزی که بر برخورد ناظران بین المللی به دیده شک می نگرد از این ماجرا گفت:” برخورد یک تعداد ناظرین بین المللی یکسان نیست و جانبدارانه عمل میکنند وهمچنان نماینده های ستاد ها و ناظرین دربعضی موارد موقف نادرست و غیر اصولی میگیرند”.
اما ناظران دسته انتخاباتی عبدالله عبدالله کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات را به جانبداری از یک طرف متهم میکند.
ظاهر اغبر عضو ناظران دسته انتخاباتی عبدالله عبدالله گفت:” کارمندان کمیسیون انتخابات مستقیماً در طرف داری از یک تیم خاص درگیر جنگ است این خود نمایان گر اینست که هستند کسانیکه میخواهند پروسه را اخلال بکنند”.
اما کمیسیون مستقل انتخابات این عمل را غیر قابل قبول میداند و میگوید نباید بار دیگر این عمل تکرار شود.
از سوی هم نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات از رسیدن تمام برگه های رأی و مواد اساس انتخاباتی به دفتر مرکزی این کمیسیون خبر داد و همچنان افزود که در نظر دارند تا در آینده نزدیک برای ابطال آراء سیستم کمپیوتری آماده کنند.
به اساس آمار کمیسیون مستقل انتخابات تا روز چهارشنبه بیشتر ۱۰۴۴ تن از مشاهدین ملی، بین المللی وناظران دو دسته انتخاباتی باهم در ۲۰۰ تیم در دو فرصت زمانی مصروف بررسی آراء اند و تا اکنون بیشتر از ۳۴۴۸ صندوق رأی دهی به تفتیش گرفته شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل