رویداد های اخیر

تنها در یک قرارداد وزارت دفاع پنج ملیون دالر رشوه داده شده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

بررسی هیات قرارداد لوژیستکی وزارت دفاع ملی نشان میدهد که بیشتر از پنج میلیون دالرتنها دریک قرارداد تیل وزارت دفاع ملی رشوه داده شده است.

بر بیناد این یافته ها رشوه به ماموران قراردادی های وزارت دفاع، اداره تدارکات ویژه وزارت مالیه و مسوولان اداره بازسازی افغانستان با تبانی شرکت های قراردادی پرداخت شده؛ اما این قرارداد از سوی حکومت فسخ اعلام شده است.

بر اساسن این بررسی؛ قرارداد به ارزش یک ملیارد دالر آمریکایی با شرکت های غضنفر نفت وگازو شرکت های مشترک ناردان پروفیز، عبدالواسع فقیری و جنرال لوژستک گروپ بسته شده بود که بر بیناد آن برای سه سال آینده این شرکت ها برای چهار قول اردو و قطعات مرکزی ارتش نفت رسانی کنند؛ اما پیش از برگزاری داوطلبی شرکت ها نرخ یکسان داده اند، زیرا تصمیم داشتند با برنده شدن یک شرکت، مفاد آن را بین هم تقسیم کنند.

حمیدالله فاروقی رییس هیات بررسی قرارداد های لوژستیکی وزارت دفاع:

“یافته های ما نشان میدهد که شرکت ها تلاش میکردند برای ایجاد قیمت ها سازش کنند و حتی رقم چهارم بعد از اعشاریه نیز همسان است”

این قرارداد نزدیک به دوماه پیش به دنبال شکایت شرکت افغان نشنل پترولیم از سوی رییس جمهور فسخ گردید اکنون بررسی ها نشان داده است که در روز داوطلبی پولیس به مسولان شرکت افغان نشنل پترولیم اجازه اشتراک در داوطلبی را نداده بودند؛ اینکه اجازه ندادن مسولان یک توطه بوده یاخیر بررسی ادامه دارد.

با تلاش های مکرر موفق نشدیم تا با شرکت های که ازسوی هیات بررسی متهم شده اند ارتباط برقرار گردد.

خبرنگار: احمد فرشاد صالح

Trending

خروج از نسخه موبایل