جهان

تهدید حوثی‌های یمن: تمامی کشتی‌های جنگی امریکایی و انگلیسی هدف حمله خواهند بود

Published

on

(Last Updated On: دلو ۱۲, ۱۴۰۲)

گروه حوثی‌های یمن روز چهارشنبه (۱۱ دلو) اعلام کردند که به حملات خود به کشتی‌های جنگی امریکا و بریتانیا در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی نظامی این گروه با انتشار بیانیه‌ای، این تصمیم حوثی‌ها را دفاع از خود نامید و گفت تمامی کشتی‌های جنگی امریکایی و انگلیسی که در تجاوز به کشورش شرکت می‌کنند، هدف حمله خواهند بود.

حملات طیاره بدون پیلوت و راکتی حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ در ماه‌های اخیر به تجارت جهانی ضربه زده و، به نوشته رویترز، این بیانیه جدید حوثی‌ها به نگرانی‌ها از اختلالات طولانی‌مدت در اقتصاد جهانی دامن می‌زند.

تهدید تازه حوثی‌ها پس از آن رسانه‌ای شده است که وال‌استریت جورنال روز جمعه (ششم دلو)، به نقل از دو مقام ایرانی گزارش داد که مقام‌های چین در نشست‌های اخیر خود با همتایان ایرانی‌شان از آنها خواسته‌اند حوثی‌ها را مهار کنند.

این تهدید تازه همزمان است با افزایش بی‌سابقه تنش در منطقه در پی مرگ سه سرباز امریکا در خاک اردن.

شورشیان حوثی که پرجمعیت‌ترین بخش‌های یمن را اداره می‌کنند، می‌گویند که حملات آنها به کشتی‌ها در همبستگی با فلسطینی‌ها در جنگ غزه است و تا زمانی که بر سر آتش‌بس در غزه توافق نشود به عملیات نظامی خود ادامه خواهند داد.

حملات حوثی‌ها عمدتاً کشتی‌های کانتینری باری را هدف قرار داده و این گروه در ابتدا ادعا می‌کرد که کشتی‌های مورد حمله، به نوعی با اسرائیل مرتبط هستند، اگرچه این کشتی‌ها چنین ادعایی را رد کرده‌اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل