اخبار ویژه

توافق اولیه افغانستان و صندوق بین المللی پول در مورد تسهیلات اعتباری

Published

on

(Last Updated On: اسد ۲۵, ۱۳۹۹)

صندوق بین المللی پول و مقامات افغانستان در مورد یک برنامه اصلاحات اقتصادی به توافق اولیه رسیده اند تا از طریق تمدید تسهیلات اعتباری ۳۶۴ میلیون دالری برای سه و نیم سال پشتیبانی شود.

این در حالی است که فقط سه ماه به آغاز کنفرانس تعهد کمک کنندگان سازمان ملل متحد برای افغانستان مانده است.

در اعلامیه صندوق بین المللی پول که روز جمعه نشر شد، آمده است که صندوق بین المللی پول به تاثیر اقتصادی همه گیر کووید-۱۹، حفظ ثبات كلان اقتصادی و حمایت از اصلاحات برای انعطاف پذیری اقتصادی و حكومتداری خوب کمک خواهد کرد.

این صندوق همچنین اظهار داشت که ادامه کمک های مالی از شرکای بین المللی برای حمایت از اهداف چهارچوب ملی صلح و توسعه افغانستان برای سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۱۵، از جمله رشد فراگیر، کاهش فقر و خود اتکایی بسیار مهم است.

عظیم صدیکوف رهبری تیم صندوق بین المللی پول و گفتگوهای مجازی در ماه جولای و آگست درباره برنامه اصلاحات اقتصادی این کشور با مقامات افغانستان را به عهده داشت.

 صدیکوف گفت، توافق نامه منوط به تصویب هیات اجرایی صندوق بین المللی پول است که احتمالا توافق نامه را در ماه اکتبر پس از تحقق شرایط اولیه توسط مقامات افغانستان، از جمله بهبود مسوولیت پذیری و شفافیت در پروسه های تهیه، در نظر می گیرد.

آقای صدیکوف گفت: “توافق نامه جدید ECF از برنامه اصلاحات مقامات برای حفظ ثبات كلان اقتصادی و فراهم آوری بستر برای بهبود پایدار اقتصاد پس از همه گیری است.”

 وی گفت: برنامه اصلاحات با هدف كاهش تدریجی هزینه به دلیل بیماری همه گیر است. در عوض فضایی برای توسعه مبتنی بر خود اتکایی ایجاد خواهد شد.”

صدیکوف افزود که پیش از کنفرانس تعهد کمک کنندگان در ماه نوامبر، انتظار می رود که توافق نامه بودجه مالی اهدا کنندگان را تسریع کند، که برای پشتیبانی از اهداف اصلاحات و توسعه افغانستان در چارچوب چند ساله ملی صلح و توسعه بسیار مهم است.

 کنفرانس تعهد کمک کنندگان هر چهار سال یکبار برگزار می شود و آخرین بار در سال ۲۰۱۶ در بروکسل برگزار شد.

امسال فنلند میزبان این کنفرانس است که توسط سازمان ملل و افغانستان برگزار می شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل