تجارت

توافق پاکستان و افغانستان برای رفت و آمد آزاد موترهای باربری

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱۸, ۱۴۰۰)

حکومت پاکستان اعلام کرده است که اسلام‌آباد و کابل برای استفاده از خاک پاکستان و افغانستان برای رفت و آمد آزاد موترهای باربری توافق کردند.

در اعلامیه وزارت تجارت پاکستان آمده است که براساس این توافق از ۲۱ ماه مارچ سال جاری میلادی دو کشور با صدور “سند پذیرش موقت” بطور متقابل اجازه رفت و آمد آزاد موترهای باربری یکدیگر را داده‌اند.

عبدالرازق داود، مشاور نخست وزیر پاکستان گفته است که:” شرکت‌های حمل و نقل افغانستان می‌توانند این سند را از سفارت پاکستان در کابل و در کنسولگری پاکستان در قندهار دریافت کنند و از سوی دیگر شرکت‌های حمل و نقل پاکستان نیز می‌توانند این سند را از کنسولگری افغانستان در پیشاور و کویته دریافت کنند.”

داود این توافق را پیشرفت تارخی در تقویت ارتباطات و روابط تجاری پاکستان با افغانستان، آسیای مرکزی و فراتر از آن عنوان کرده است.

این در حالی است که پیش از این، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفته بود که تحولات اخیر سیاسی در این کشور تجارت را با تمامی کشورها، به شمول همسایه‌گان افغانستان مختل کرده است.

این اتاق به تاریخ چهارم اکتوبر (۱۲میزان) در اعلامیه‌ای گفت که نبود روابط تجارتی با کشورهای همسایه، روند عرضه و تقاضا در بازارهای افغانستان را متاثر ساخته و نرخ‌های تمامی اجناس، به ویژه مواد اولیه و مواد نفتی در بازارهای افغانستان افزایش یافته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل