رویداد های اخیر

توبیاس الوود بار دیگر خواستار بازنگری ستراتیژی بریتانیا درمورد افغانستان شد

Published

on

(Last Updated On: اسد ۲۵, ۱۴۰۲)

توبیاس الوود، عضو پارلمان بریتانیا، بار دیگر از دولت کشور اش خواسته است که درمورد ستراتیژی خود پیرامون افغانستان تجدید نظر کند.

به گزارش خبرگزاری «پی ای» این مقام ارشد حزب محافظه کار گفت که بریتانیا نباید مردم افغانستان را رها کند و دولت درمورد تعامل با رژیم حاکم در افغانستان تجدید نظر نماید.

رئیس کمیته دفاعی پارلمان بریتانیا این مطلب را در نشستی که از سوی انجمن افغانستان و آسیای مرکزی در غرب لندن برگزار شده بود، بیان کرد.

حضور او در این مراسم، دو سال پس از بازگشت امارت اسلامی به قدرت در تابستان ۲۰۲۱، پس از آن صورت می‌گیرد که اظهارات اخیر او در مورد افغانستان جنجال و انتقاد نمایندگان مجلس را برانگیخت.

آقای الوود طی سخنرانی خود به این مناقشه اشاره کرد و تاکید کرد که او از آدرس شخصی صحبت می‌کند، در حالی که همچنین مدعی شد که بسیاری نمی خواهند «با سخت ترین سوالات» در مورد افغانستان روبه‌رو شوند.

او گفت که تخلیه و وضعیت اسفناک افغانستان در بحبوحه جنگ در اوکراین و تنش های فزاینده با چین «به راحتی فراموش شده است.»

الوود گفت: «همانطور که بعد از سفر خود (به افغانستان) متوجه شدم، به نظر می‌رسد هیچ کس در حال حاضر آماده رویارویی با سخت ترین سؤالات نیست که آیا ستراتیژی فعلی ما برای فریاد زدن از راه دور واقعاً مفید است یا خیر. یا جرات داریم از طریق تعامل، نفوذ بیشتری را در نظر بگیریم.»

وزیر دفاع پیشین بریتانیا پس از انتشار ویدئویی مبنی بر بهبود وضعیت افغانستان پس از روی کار آمدن مجدد امارت اسلامی، به عنوان رئیس کمیته دفاعی پارلمان بریتانیا با رای عدم اعتماد مواجه شده است.

ماه گذشته، او در مقابل واکنش شدید اعضای کمیته خود پس از ادعای اینکه امنیت در افغانستان «بهبود یافته» و «فساد اداری کاهش یافته»، عذرخواهی کرد.

آقای الوود، پس از سفر به افغانستان، از بریتانیا خواست تا سفارت خود را در کابل بازگشایی کند.

او بعداً گزارش تصویری خود را از شبکه های اجتماعی حذف کرد و از ضبط آن ابراز تاسف کرد.

الوود در تازه ترین اظهارات اش گفت: «یک بحران اقتصادی، انسانی یا تروریزم در راه است. بیایید مطمئن شویم که افغانستان و مردم آن فراموش نمی‌شوند. زمان برای یک ستراتیژی جدید فرا رسیده است.»

Trending

خروج از نسخه موبایل