اخبار ساحوی

تورخم به روز دوشنبه به روی افغانهایی که در آنسوی مرز گیر مانده بودند، باز گردید

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

والی ننگرهار تاکید ورزیده بود که تمام عودت کننده گان از راه تورخم برای دو هفته در کمپ تورخم تحت قرنطین قرار داده می شوند، اما اکنون گفته می شود که بعد از سپری نمودن یک شبانه روز به مسافرین اجازه رفتن داده می شود.

والی ننگرهار، شاه محمود میاخیل، به منظور قرنطینه نمودن مسافرین در تورخم یک کمپ نیز اعمار نموده است. ولی اکنون، نامبرده گفته است که تنها با گذشت یک شبانه روز مسافرین مرخص می گردند.

والی گفته است که، جدیتی را که قبلاً از خود نشان داده بود، به منظور معاینات همه جانبه ی تمام مسافرین بود.

در همین حال یک منبع امنیتی در تورخم، که نخواست نامش افشا گردد، گفته است که به دلیل اینکه تعداد مسافرین بسیار زیاد است، مسئولین نتوانسته اند تا تمام این افراد را برای دو هفته در آنجا تحت قرنطین قرار دهند، فلهذا آنها قبل از وقت مسافرین را مرخص می کنند.

گفته می شود که تورخم الی روز چهارشنبه به روی مسافرین افغان که در آنسوی مرز گیر مانده اند، باز خواهد بود.

قرار معلومات، مسئولین در پاکستان روزانه تنها به ۱۰۰۰ مسافر اجازه عبور به افغانستان را می دهند.

این در حالیست که گفته می شود در آنسوی سرحد در حدود بیست هزار مسافر به خاطر عبور به کشور در تورخم تجمع نموده اند.

نگرانی ها وجود دارد که اگر این تعداد افراد بدون قرنطینه ی معیاری و معاینات طبی لازم، به ننگرهار و سپس به سایر شهر ها و ولایات افغانستان سفر نمایند، شیوع ویروس کرونا در افغانستان به حد بی پیشینه گسترش خواهد کرد.

ویروس کشنده ی کرونا به افغانستان نخست از مرز ایران در هرات انتقال نمود؛ اکنون عودت این چنین تعداد کثیر افراد از پاکستان به کشور، چالش ها مبنی بر شیوع این ویروس را به کرات بلند خواهد برد.

Trending

خروج از نسخه موبایل