اخبار ساحوی

توزیع اسناد ساحات غیر رسمی شهر هرات توسط رییس جمهور غنی آغاز شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

توزیع اسناد برای ساحات غیر رسمی شهری و یا ساحات پلان نشده شهری هرات امروز از سوی رییس جمهور غنی در این ولایت به صورت رسمی آغاز شد.

رییس جمهور غنی در این مراسم همچنان به هراس افگنان هشدار داد که افغانها اراده قوی برای انکشاف اقتصادی و سرکوب شورشیان دارند.

وی کار “حلقه خبیثه” که دست به غصب و تقسیم زمین میزنند را غیر قابل قبول خوانده و همچنان تاکید کرد که تلاش میکند تا جایداد ها را مصئون بسازد و از بحران کنونی جلوگیری کند.

آقای غنی در این مورد گفت: “همه افغانها باید جایداد مصوون داشته باشند و کلمه ساحات غیر پلانی پس از این در قاموس ما جا ندارد.”

رییس جمهور غنی روز گذشته همراه با رییس جمهور ترکمنستان، نخست وزیر پاکستان و وزیر امور خارجه هند به هدف افتتاح کار عملی پروژه انتقال گاز “تاپی” وارد شهر هرات شدند.

وی امروز خطاب به مردم در مورد این پروژه تصریح کرد: “مردم تعهد کرده اند که امنیت تاپی را میگیرند این پروژه تعهد به امید و باور به اینده افغانستان است و ما توانستیم سه کشور را در یک صفحه وصل کنیم تا بیایند و ۸ میلیارد دالر سرمایه گذاری کنند. “

آصف رحیمی، والی ولایت هرات نیز تاکید کرد که توزیع سند ملکیت در جلوگیری از غصب زمین بسیار مهم است و ارزش جایدادهای غیر رسمی را نیز بیشتر میسازد.

از طرف دیگر، جواد پیکار، رییس عمومی اداره اراضی افغانستان در این مراسم اظهار داشت که تا پایان سال ۲۰۲۰میلادی سند ملکیت یک میلیون خانه در ساحات غیر رسمی 8 شهر افغانستان توزیع خواهند شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل