رویداد های اخیر

توماس وست در دیدار با سیاسیون افغان: خشونت نه بل گفتگو راه بهتر است

Published

on

(Last Updated On: حمل ۳۰, ۱۴۰۲)

نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان می‌گوید؛ در مورد چالش‌ها و تعامل جامعه جهانی در افغانستان با سیاسیون و اعضای جامعه مدنی در استانبول ترکیه دیدار و گفتگو کرده است.

به گفته توماس وست؛ یکی از موضوعات مورد بحث، نیاز به مسیر صلح‌آمیز برای رفتن به سوی آینده بود. او می‌گوید؛ خشونت نه بل گفتگو راه بهتر است.

نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان در دیدار با شماری از چهره‌های سیاسی افغان و اعضای جامعه مدنی در استانبول ترکیه، به سفر منطقه‌یی اش نقطه پایان گذاشت.

توماس وست می‌گوید؛ در مورد چالش‌ها و تعامل جامعه جهانی در افغانستان با سیاسیون و اعضای جامعه مدنی گفتگو کرده است.

او می‌افزاید؛ در این دیدار نگرانی‌های عمیقی در مورد تصامیم امارت اسلامی به ویژه در مورد حق آموزش، کار و آینده زنان را شنیده است. به گفته آقای وست، بحث دیگر این بود که به یک راه صلح‌آمیز نیاز است و گفتگو راه مورد ترجیح است، نه خشونت.

او بر تعهد پایدار امریکا در قبال مردم افغانستان، کار برای رسیدگی به بحران انسانی و پشتیبانی از گفتگوی میان افغان‌ها در مورد آینده افغانستان تاکید کرده است.

توماس وست گفته است که:«گفتگوهایی با رهبران افغان و جامعه مدنی افغانستان دراستانبول داشتم، درمورد چالش‌ها و تعامل جامعه جهانی با افغانستان گفتگو صورت گرفت. ما باید با مشورت با افغان‌ها، رویکرد خود را ثابت کنیم، من نگران تصامیم طالبان (امارت اسلامی افغانستان) هستم به ویژه تصامیم که براساس آن حقوق زنان ودختران برای کاروآموزش نقض شده است، موضوع دیگراین است که یک راه مسالمت آمیز رو به جلو وجود داشته باشد. گفتگو راه حل است نه خشونت. تعهد امریکا بر پیشبرد این رویکرد دربرابر مردم افغانستان پایدار است عزم ما درهمکاری با دیگران برای رسیدگی به بحران انسانی و حمایت از گفتگوهای میان افغان‌ها درباره آینده کشورشان استوار و پابرجاست.»

بر بنیاد گزارش‌ها؛ توماس وست دیدارهای زیادی با چهره‌های سیاسی افغانستان در ترکیه از جمله صلاح‌الدین ربانی، محمد کریم خلیلی و باتور دوستم داشته است.

اما امارت اسلامی می‌گوید؛ هیچ گروه مخالف در افغانستان وجود ندارد، حکومت قوی به وجود آمده و کمیسیون تماس با شخصیت‌ها نیز از بهر برگشت چهره‌ها ایجاد شده است.

این درحالی است که توماس وست در یازدهم ماه روان میلادی سفرش به قطر، امارات متحده عربی و ترکیه را آغاز کرد که بر بنیاد اعلامیه وزارت خارجه امریکا این سفر امروز پایان می‌یابد.

دیدار و گفتگو با اعضای جامعه مدنی، تاجران، رهبران سیاسی، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر افغانستان در این سه کشور در دستور کار آقای وست قرار داشت.

Trending

خروج از نسخه موبایل