خبرهای تازه

تکمیل نشدن بسیاری از روند های تخنیکی و اداری کمیسیون مستقل انتخابات

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

درچند قدمی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، هنوز بسیاری از روند های تخنیکی و اداری کمیسیون مستقل انتخابات تکمیل نشده است.

بربنیاد اطلاعات کمیسیون مستقل انتخابات برای این روز بیشتر از 2صد هزار کارمند نیاز دارند. کارمندانی که تاهنوز روند استخدام نیمی از آنان ونیز روند آموزش دهی شان تکمیل نشده است.

نهادهای ناظر زمان باقی مانده برای تکمیل روند استخدام کار مندان، آموزش کارمندان، جذب کارمندان را خیلی اندک میدانند.

نعیم ایوب زاده  رییس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان می گوید:”  ما شدیدا نگرانی های خودرا داریم، اما جز انتخابات دیگر بدیل نداریم وباید برویم بسوی انتخابات”

نعیم اصغری مسول برنامه های بنیاد انتخابات شفاف وعادلانه افغانستان نیز می گوید” با توجه به زمان باقی مانده، اگر کارها بخوبی پیش نرود، ما شاهد اشتباهات گذشته خواهیم بود   “

درهمین حال وزیر خارجه امریکا بار دیگر بر برگزاری انتخابات شفاف وعادلانه درافغانستان تاکید می ورزد ومی گوید که برگزاری انتخابات افغانستان یکی از ماموریت های امریکا درافغانستان نیز است.

مایک پامپیو می گوید:” ما خواهان یک انتخابات ازاد و عادلانه هستیم ما تمام تلاش های خود را برای حمایت ازین روند انجام می دهیم هر رهبر و هر شهروند در افغانستان برای حمایت ازین روند کار می کنند این ماموریت گذشته ما هم بوده ما از حالا به بعد برای یک انتخبات موفق کار می کنیم”.

نهادهای امنینی تضمین کرده اند که نزدیک به 5هزار مرکز رای دهی در روز انتخابات باز خواهد بود، اما کمیسیون انتخابات این گزارش نهادهای امنیتی را  نادرست خوانده است.

حبیب الرحمان ننگ رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات می گوید” ما وعده میدهیم که درششم میزان یک انتخابات شفاف، عادلانه وسراسری را برای مردم افغانستان برگزار میکنیم.”

قرار است انتخابات ریاست جمهوری تا هفت روز دیگر به روز ششم میزان درکشور برگزار شود. انتخاباتی که دیده شود، آیا برای مردم ونامزدان قابل قبول خواهد بود یاخیر؟

Trending

خروج از نسخه موبایل