اخبار ساحوی

تکمیل پروژه بازسازی یک جاده‌ به حمایت آلمان در سمنگان

Published

on

(Last Updated On: اسد ۲۵, ۱۳۹۹)

مقام‌های سمنگان و نمایندگان همکاری افغانستان و آلمان روز جمعه یک جاده بازسازی شده به طول ۳.۸ کیلومتر را افتتاح کردند.

جاده جدید قیر ریزی شده شهر ایبک مرکز این ولایت را به روستای دره ژوندون و به شاهراه مزار شریف-کابل وصل میکند.

بیش از ۲۲۰۰۰ نفر از بازسازی این جاده فاید میبرند که هزینه آن ۹۴ میلیون افغانی شده و از سوی نهاد صندوق توسعه زیرساخت های منطقه ای همکاری های افغانستان و آلمان «RIDF» پرداخت شده است.

داوود کلکان والی سمنگان روز جمعه گفت: “امروز، من افتخار دارم که این جاده مهم را افتتاح میکنم. ما از ادامه همکاری های همکاری های آلمان حمایت میکنیم.”

آقای کلکان گفت که امیدوار است جاده های دیگر شهر ایبک نیز زیر پوشش این برنامه بروند.

 جاده تازه قیر ریزی شده امکان تردد آسان تر بین ایبک و ولسوالی های خرم و سرباغ و روی دوآب و همچنین به مزارشریف، ولایت‌های شمال شرقی و کابل را فراهم می کند.

این امر به شهروندان امکان می دهد از دسترسی بهتر به مدارس، بازارهای کشاورزی محلی، مراکز درمانی، ولسوالی ها و ولایت های اطراف بهره مند شوند و هدف آن تحریک رشد اقتصادی و بهبود شرایط کلی زندگی افراد محلی است.

 ذكرالله نظری، مدیر ولایتی آژانس مدیریت راه سمنگان گفت: “من از پشتیبانی فنی و توصیه های مهندسان RIDF در طول اجرای این پروژه برای افزایش ظرفیت كاركنان خود تشكر كنم.”

 وی گفت: “ما مایل به اجرای پروژه های بیشتر با همکاری آنها هستیم تا در آینده بتوانیم پروژه ها را بطور مستقل اجرا کنیم. ما متعهد هستیم و از جاده تازه ساخته شده مراقبت خواهیم کرد.”

جاده بین ایبک و روستای دره ژوندون و اتصال جاده با مزارشریف به بزرگراه کابل اکنون به علایم قابل دید، خطوط ترافیکی خاص و علایم راهنمایی و رانندگی مجهز شده است.

این شهر همچنین دارای شانه های شن است که به عابر پیاده اجازه می دهد با خیال راحت در کنار جاده کنار بیایند. سیستم های زهکشی بهبود یافته است ، از جاده در مقابل سرریز زهکشی و جاری شدن سیل محافظت می شود و بازسازی که 18 ماه به طول انجامید 300 فرصت شغلی برای مدت زمان پروژه ایجاد کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل