خبرهای تازه

تیم عبدالله: بدون رسیدگی به تقلب های انتخاباتی اعلام نتایج ابتدایی برای ما قابل قبول نیست

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» هشدار می‌دهد که بدون رسیدگی به تقلب های انتخاباتی اعلام نتایج ابتدایی از سوی کمیسیون مستقل انتخابات پذیرفتنی نیست.

اعضای این دسته انتخاباتی می‌گویند در صورتی که کمیسیون انتخابات نتایج ابتدایی را بدون در نظر گرفتن خواست آنان اعلام کند نتایج اصلی را این دسته انتخاباتی اعلام خواهد کرد.

این اظهارات در نشستی در خانه  محمد محقق، یکی از اعضای ارشد دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» گفته شده است.

در این نشست شمار زیادی از مقام های بلند پایه حکومت کنونی و مقام های پیشین حکومت به شمول حامد کرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان اشتراک کرده بودند.

در این نشست روی تقلب در انتخابات و روند گفتگوهای صلح افغانستان رایزنی صورت گرفته است. حتی گفته می شود که اشتراک رییس جمهوری پیشین در این نشست نشانه ای از شکل گیری یک ایتلاف تازه بر ضد تقلب در نتایج انتخبات ریاست جمهوری است.

بشیر احمد تینچ سخنگوی حزب جنبش میگوید: “ما گفته می توانیم که یک ایتلاف غیر رسمی شکل گرفته است. این که این ایتلاف به یک ایتلاف تعریف شده بر اساس قانون می انجامد در آینده معلوم خواهد شد.”

بیشتر محور بحث ها در این نشست در کنار صلح مساله اعلام نتایج انتخبات ریاست جمهوری  بوده است که به گفته اشتراک کنندگان این مجلس کمیسیون مستقل انتخابات هر نوع تصامیم را از بهر اعلام نتایج باید محتاطانه بگیرد تا سبب به میان آمدن بحران در کشور نشود.

عاصم عاصم عضو ارشد دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» میگوید: “کمیسیون مستقل انتخابات که مسوولیت برگزاری انتخابات و اعلام نتایج را دارد آنها باید در روشنی احکام قوانین تصامیمی بگیرند که بحران و مشکلات که ایجاد شده رفع شود.”

این در حالی است که گفته می‌شود انتخابات ریاست جمهوری به بحران رفته است و شمار زیادی از دسته های انتخاباتی اعلام احتمالی  نتایج را از سوی کمیسیون مستقل انتخابات را تا زمانی نمی پذیرند که بیش از سه صد هزار رای مورد مناقشه باطل شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل