اخبار ویژه

«تیک تاک» فرمان ترمپ را به چالش می‌کشد

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲, ۱۳۹۹)

برنامه چینی «تیک تاک» برای به چالش کشیدن دستور دونالد ترمپ رییس جمهوی امریکا مبنی بر ممنوعیت این برنامه، دادخواستی درج خواهد کرد.

رییس جمهوری ایالات متحده در وسط ماه سپتامبر فرمان ممنوعیت استفاده از «تیک تاک» را صادر کرد.

شرکت «تیک تاک» در یک اعلامیه گفته است که این شرکت در جریان یک سال برای تعامل با دولت آمریکا سعی کرده است اما هیچ پیشرفت در این راستا صورت نگرفته و همچنان با بی‌توجهی حکومت آمریکا نیز مواجه شده است.

سخنگوی این شرکت در یک اعلامیه گفته است: “برای اطمینان از رعایت قانون و برخورد منصفانه با شرکت و کاربران ما، ناگزیر استیم که دستور اجرایی را از طریق سیستم قضایی به چالش بکشیم.”

مقامات واشنگتن نگران استند که این شرکت احتمالا اطلاعات کاربران امریکایی را در دسترس حکومت چین قرار می‌‌دهد اما «بایت دانس» رییس این شرکت این گفته را رد می‌کند.

این برنامه که برای اشتراک‌گزاری نوار های ویدیویی کوچک استفاده می‌شود در حال حاضر ۸۰ میلیون کاربر فعال دارد.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی گمان می‌رود که این شرکت در هفته جاری اقدامات قانونی علیه فرمان ترمپ را آغاز کند.

با این حال یک گروه چینی- امریکایی روز جمعه شکایت مشابه دیگر علیه رییس جمهوی امریکا برای ممنوع قرار دادن برنامه اجتماعی «وی چت» که متعلق به یک شرکت چینی به‌نام «تنسنت» می‌باشد، درج کرده اند.

کاخ سفید ادعا کرده است که «تیک تاک» و «وی‌چت» امنیت ایالات متحده را به خطر مواجه کرده است.

این اقدامات امریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر صورت گرفته که دونالد ترمپ در رقابت تنگاتنگ با جو بایدن قرار دارد. گفته می‌شود که آقای ترمپ از سیاست ضد بیجینگ به عنوان کارزار انتخاباتی استفاده می‌کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل