جهان

ثبت‌نام ۸۰۰ هزار نفر در کوریای شمالی برای جنگ با امریکا

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۸, ۱۴۰۱)

به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه دولتی کوریای شمالی روز شنبه (۲۷حوت) گزارش داد که حدود ۸۰۰ هزار شهروند این کشور به صورت داوطلبانه برای پیوستن به اردو جهت جنگ علیه امریکا ثبت نام کرده‌اند.

روزنامه دولتی کوریای شمالی در این ارتباط گزارش داد که این ۸۰۰ هزار نفر شامل محصلین و کارگران هستند که آمار ثبت نام آن‌ها فقط مربوط به یک روز است و انتظار می‌رود که افراد متمایل به جنگ با امریکا در کوریای شمالی بسیار بیشتر از این تعداد باشد.

این ادعای کوریای شمالی پس از آن مطرح شد که این کشور روز پنج‌شنبه راکت بالستیک قاره پیمای هواسونگ -۱۷ (ICBM) خود را در پاسخ به تمرینات نظامی جاری امریکا و کوریای جنوبی پرتاب کرد.

کوریای شمالی روز پنج‌شنبه، ساعاتی قبل از پرواز رئیس جمهور کوریای جنوبی به توکیو برای حضور در نشستی که قرار بود در آن راه‌های مقابله با کوریای شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مورد بحث و بررسی قرار گیرد، موشک قاره پیما خود را به سمت دریای بین شبه جزیره کوریا و جاپان پرتاب کرد. این پرتاب با محکومیت دولت‌های سئول، واشنگتن و توکیو مواجه شد.

نیروهای کوریای جنوبی و امریکا تمرینات مشترک ۱۱ روزه خود را با نام «سپر آزادی ۲۳» روز دوشنبه آغاز کردند که حجم و گستره این تمرین نظامی از سال ۲۰۱۷ تاکنون بی سابقه بوده است. گفته شده این تمرینات برای مقابله با تهدیدات کوریای شمالی برگزار می‌شود.

از سوی دیگر، پَت رایدر، سخنگوی پنتاگون در بحبوحه نگرانی‌ها درباره آزمایش‌های هسته‌ای کوریای شمالی، مدعی شد که «هرگونه استفاده از سلاح اتمی به معنای پایان رژیم پیونگ‌یانگ» است.

رایدر در نشستی مطبوعاتی گفت: «فکر می‌کنم کاملاً روشن کرده‌ایم که استفاده پیونگ‌یانگ از سلاح اتمی، به معنای پایان رژیم کوریای شمالی است.»

وزارت دفاع امریکا در گزارش راهبرد دفاع ملی که اکتوبر ۲۰۲۲ منتشر شد، نوشته بود:«هرگونه حمله اتمی کوریای شمالی به امریکا یا متحدان و شرکایش غیرقابل قبول بوده و به پایان آن رژیم منجر خواهد شد.»

کوریای شمالی از آن پس، استفاده از لفاظی هسته‌ای را شدت بخشیده و کیم جونگ اون، رهبر این کشور نیز به‌تازگی خواستار «رشد تصاعدی» زرادخانه هسته‌ای پیونگ‌یانگ شده است. کوریای شمالی ششمین و آخرین آزمایش هسته‌ای خود را در سپتامبر ۲۰۱۷ انجام داد.

رایدر افزود:«اما دوباره، بر همکاری بسیار نزدیک با متحدان و شرکای‌مان در منطقه برای جلوگیری از تجاوز، تأمین امنیت و ثبات در منطقه تمرکز خواهیم کرد.»

آزمایش‌های راکتی کوریای شمالی پارسال به رقم بی‌سابقه‌ای رسید و در تعدادی از آنها چندین راکت بالستیک قاره‌پیما نیز پرتاب شد. این آزمایش‌ها در سال ۲۰۲۳ نیز تداوم داشت و کوریای شمالی در واکنش به تمرینات مشترک امریکا و کوریای جنوبی، چندین راکت بر فراز اقیانوس آرام پرتاب کرد و امریکا را به «تشدید» شرایط از طریق برگزاری تمرینات مشترک هوایی با کوریای جنوبی در حضور بمب‌افکن هسته‌ای B-۵۲ متهم کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل