اخبار ساحوی

ثبت نخستین واقعه مثبت ویروس کرونا در هرات

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

در پی ثبت نخستین واقعه مثبت ویروس کرونا در هرات، حکومت در این ولایت حالت اضطرار اعلام کرد. 

وزیر صحت عامه کشور می‌گوید که از میان چند فرد مشکوک یک جوان ۳۵ ساله در هرات به ویروس کرونا مصاب شده و در حالت قرنطین قرار دارد.

وی از شهروندان کشور خواسته است تا مشوره های پزشکان را برای جلوگیری از شیوع این ویروس عملی کنند.

آقای فیروز میگوید: “یک واقعه مثبت ویروس کرونا در هرات ثبت شده و شخص وضعیت اش خوب است و این بیماری سرایت نخواهد کرد و این جوان از شهر قم ایران آمده بود و در قرنطین قرار دارد.”

در همین حال وزیر صحت عامه می گوید که برای جلوگیری از ویروس کرونا در هرات حالت اضطرار اعلام گردیده و رفت آمد در این ولایت محدود شده است.

وزیر صحت عامه می‌افزاید: “با در نظرداشت مشوره ها تا اطلاع ثانی وضعیت اضطرار را در هرات اعلام می نماییم و از تمام شهروندان می خواهیم تا از سفر به هرات و از هرات به بیرون از هرات خوداری نمایند.”

از سویی هم شواری امنیت ملی میگوید که بخاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رفت و آمد به ایران به گونه‌ی موقت متوقف شده است.

جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی میگوید: “بخاطر جلوگیری از آمدن ویروس کرونا شورای امنیت فیصله کرده است تا به گونه‌ی موقت با جمهوری اسلامی ایران رفت و آمد بند شود و نیز در واردات مرغ و تخم مرغ  از کشور های ایران و پاکستان ممنوعیت وضع شده است.”

وزارت صحت گفته است که سرفه، جان دردی، تب و ریزش از علایم احتمالی ویروس کرونا پنداشته می شود و شهروندان کشور نباید در برابر آن بی اعتنایی کرده و به مرکزهای درمان مراجعه کنند. همچنان این وزارت از مردم خواسته تا برای مبارزه با این ویروس با وزارت صحت همکاری کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل