رویداد های اخیر

جان باختند یما سیاوش و همکارانش واکنش‌های داخلی و خارجی را برانگیخت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱۷, ۱۳۹۹)

کشته شدن یما سیاوش،خبرنگار پیشین و کارمند د افغانستان بانک، و همکارانش در یک انفجار ماین مقناطیسی در مکروریان چهارم شهر کابل با واکنشهای تند داخلی و خارجی رو به رو شده است.

رییس جمهور غنی کشته شدن کارمندان د افغانستان بانک را به شدت نکوهش کرده و به مسوولان امنیتی دستور داده تا این واقعه را بررسی و عاملان آن را به پنجه قانون بسپارند.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، با خانواده سیاوش و رسانههای آزاد کشور ابراز غم شریکی کرده و از اورگانهای امنیتی و کشفی خواسته تا عاملان این انفجار را به پنجه قانون بسپارند.

سروردانش، معاون دوم رییس جمهور، در صحفه تویترش گفته است که حمله برجان یما سیاوش دشمنی آشکار با آگاهی و آزادی بیان است.

شورای امنیت ملی افغانستان نیز حمله بر یما سیاوش و همکارانش را محکوم کرده است و از ارگانهای امنیتی و کشفی خواست است تا عاملین رویداد را شناسایی و به جزای اعمال شان برسانند.

در کنار واکنشهای داخلی سفارت خانههای کشورهای خارجی مقیم کابل نیز این حمله را به شدت نکوهش کرده و با خانوادههای قربانیان و مردم افغانستان ابراز غم شریکی کرده است.

سفارت فرانسه در کابل با خانواده یما سیاوش و مردم افغانستان از بهر کشته شدن سیاوش غم شریکی کرده و گفته که خشونتها نمی تواند صدای جوانان را که برای یک افغانستان دیموکراتیک کار میکند خاموش سازد.

راس ویلسن، شارزدادفیر ایالات متحده امریکا در کابل نیز با خانواده قربانیان حادثه امروز غم شریکی کرده و گفته که این حملات وحشت بار باید متوقف شود.

ویلسن گفته که حمله امروز حمله به آزادی بیان و ارزشهای دیموکراتیک است.

اتحادیه اروپا در کابل نیز گفته که از مرگ یما سیاوش و همکارنش ابراز تاسف میکند و افزود که قتلها هدفمند مردم ملکی باید خاتمه یابد.

از سوی دیگر، شهروندان کشور نیز در شبکههای اجتماعی کشته شدن کارمندان د افغانستان بان را محکوم کرده و از اورگانهای امنیتی خواسته تا عاملان این رویداد را به جزای اعمال شان برسانند. 

اما طارق، آرین سخنگوی وزارت داخله شبکه حقانی و طالبان را در عقب حمله امروز که در آن یما سیاوش و دو تن دیگر جان باختنند، میداند

این درحالی است که طالبان تاکنون دراین باره این رویداد چیزی نه گفته اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل