Connect with us

رویداد های اخیر

جان باختن پنج پولیس در کابل و ننگرهار

منتشر شده

در

(Last Updated On: حمل ۱۷, ۱۴۰۰)

به اساس گزارش‌ها در ۱۲ ساعت گذشته پنج پولیس در ولایت‌های کابل و ننگرهار جان باخته اند و یک تن دیگر زخم برداشته است.

پولیس کابل می‌گوید که بامداد امروز یک پولیس توسط افراد مسلح ناشناس در منطقه ارغندی ولسوالی پغمان توسط افراد مسلح ناشناش کشته شد و یک تن دیگر زخم برداشت.

پولیس می‌گوید که در این باره بررسی‌ها را آغاز کرده است.

در همین حال، یک منبع به آریانانیوز تایید می‌کند که شب گذشته در یک حمله طالبان بر پوسته نیروهای افغان در ولسوالی سرخ رود ولایت ننگرهار چهار پولیس محلی جان باختند.

مقام‌های محلی ننگرهار در این باره ابراز نظر نکرده است.

تاکنون مسوولیت این حملات را کدام گروهی به عهده نگرفته است.

این در حالی است که در این اواخر خشونت‌ها به ویژه قتل‌های هدفمند در سراسر کشور افزایش یافته اند.

رویداد های اخیر

چین از معاون سیاسی رییس الوزرا دعوت کرده تا در اجلاس مجمع ترانس هیمالیا اشتراک کند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۷, ۱۴۰۳)

ژاو شینگ، سفیر چین در کابل در دیدار روز چهارشنبه (۲۶ثور) با معاون سیاسی رییس الوزرا، از وی دعوت کرده است تا در اجلاس مجمع ترانس هیمالیا اشتراک کند.

در این دیدار ابتدا سفیر چین بر همکاری کشورش با امارت اسلامی تاکید کرده، گفته است که همکاری و مناسبات مشترک هردو جانب می‌تواند در راستای حل مشکلات کمک کند.

به گفتۀ آقای ژاو شینگ، جمهوری مردم چین در نشست‌های بین‌المللی به‌خصوص نشست شورای امنیت، از موقف امارت اسلامی حمایت می‌کند و متعهد به همکاری خویش با امارت اسلامی می‌باشد.

از سوی دیگر مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان از همکاری جمهوری مردم چین با افغانستان در زمینه‌های مختلف تشکری نموده و گفت که امارت اسلامی به حیث حکومت مسوول بر تعهدات انجام شده پابند است و تلاش می‌کند در مسایل منطقه‌یی و ثبات و پیشرفت منطقه، نقش فعال را ایفا نماید.

آقای کبیر همکاری چین در نشست‌های بین‌المللی در مورد افغانستان و حمایت بیجینگ از موقف امارت اسلامی را به نفع مردم افغانستان دانست و افزود که همکاری چین می تواند باعث تغییرات مثبت و رُشد اقتصادی در کشور گردد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

گذرگاه تورخم به‌صورت مؤقت مسدود می‌شود

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۷, ۱۴۰۳)

عبدالجبار حکمت، کمیسار تورخم اعلام کرده است که این گذرگاه به مدت سه روز از سوی پاکستان به روی رفت‌وآمد مریضان و مسافران مسدود می‌شود.

آقای حکمت گفته است که این گذرگاه از روز جمعه (۲۸ ثور) تا روز یک‌شنبه هفته آینده به روی مریضان و مسافران مسدود خواهد بود.

او افزوده است که مسیر تجارتی به صورت ۲۴ ساعته بازخواهد بود و تردد موترهای باربری و انتقال اموال تجارتی به صورت عادی جریان خواهد داشت.

حکمت افزوده است که دلیل مسدود شدن این گذرگاه به روی مریضان و مسافران، انتقال ادارات مرزی پاکستان از ساختمان‌ قدیمی به ساختمان جدید است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

معاون اداری ریاست‌الوزرا با رییس اجرایوی اداره خدمات پروژه‌ای سازمان ملل دیدار کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۷, ۱۴۰۳)

عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزرا روز سه شنبه (۲۵ثور) با جورج مورییرا داسیلوا، رییس اجرایوی اداره خدمات پروژه‌ای سازمان ملل (UNOPS) دیدار کرده است.

در این دیدار آقای داسیلوا در مورد فعالیت‌ها و دست‌آوردهای گذشته خود به معاون اداری ریاست‌الوزرا معلومات داده و گفته است، این اداره در نظر دارد تا پروژه جدید آبیاری زمین‌های زراعتی با نصب پمپ‌های خورشیدی را در افغانستان آغاز کند.

از سوی دیگر آقای حنفی، با قدردانی از فعالیت‌ها و دست‌آوردهای این اداره گفته است که، امارت اسلامی از فعالیت‌های اداره (UNOPS) در افغانستان حمایت کرده و سهولت‌های لازم را برای تطبیق پروژه‌های این اداره فراهم می‌کند.

معاون اداری ریاست‌الوزرا همچنان از تمام سازمان‌های کمک‌رسان بین‌المللی خواسته است تا در زمینه ارائه کشت بدیل کوکنار به دهقانان و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان افغان همکاری کنند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!