اخبار ساحوی

جان کیری: امریکا در انتخابات ریاست جمهوری آیند از هیچ نامزد مشخص حمایت نمیکند

Published

on

(Last Updated On: حمل ۷, ۱۳۹۲)

جان کیری وزیر خارجه امریکا به شماری از رهبران سیاسی، اعضای پارلمان و فعالان جامعه  مدنی افغانستان در کابل تعهد سپرد که امریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال 1393 افغانستان از هیچ نامزد مشخص حمایت نخواهد کرد.

جان کیری وزیر خارجه امریکا در کابل با شماری از رهبران احزاب، اعضای پارلمان و فعالان جامعه مدنی دیدگاه امریکا در مورد افغانستان را مطرح کرده است.

هرچند این دیدار وزیرخارجه امریکا دور از کمره خبرنگاران در سفارت امریکا برگزار شد، اما میرویس یاسینی معاون اول مجلس نمایندگان گفت:” برگزاری انتخابات شفاف و ادامه همکاری امریکا برای افغانستان، محور اصلی این دیدار بوده است”.

گفته میشود که میرویس یاسینی معاون اول مجلس نماینده گان، نادر نادری رییس فیفا، رحمت الله نبیل مشاور امنیتی ریاست جمهوری، یک نماینده کمیسیون مستقل انتخابات، شکریه بارکزی و یونس قانونی اعضای مجلس نمایندگان کسانی بودند که با آقای کیری دیدار کرده است.

همزمان با این، معاون اول مجلس نماینده گان از امریکا خواست تا در تامین امنیت انتخابات و برگزاری انتخابات شفاف با افغانستان همکاری کند.

ازسوی هم نادر ناردی رییس بنیاد انتخابات آزاد وعادلانه اففانستان (فیفا) گفت:” امنیت در روز انتخابات بر شفافیت این روند اثر گذار خواهد بود که تعهد امریکا برای تامین امنیت یک اصل ضروری است”.

نگرانی از بدتر شدن اوضاع امنیتی افغانستان موردی دیگر بود که در این نشست به اشاره شده است که در این مورد فعالان جامعه مدنی از امریکا خواست که فشار های لازم را بر پاکستان وارد کند تا این کشور از نا امن ساختن افغانستان دست بردارد.

گفته میشود که به ادامه این دیدار جان کیری وزیر خارجه امریکا از نمایشگاه صنایع دستی زنان افغانستان که در محوطه سفارت امریکا برگزار شده بود، دیدار کرد.

دراین نمایشگاه زنان افغان صنایع دستی، تولیدات شرکت های صنعتی زنان و میوه های خشک افغانستان را به نمایش گذاشته بودند.

وزیر خارجه امریکا همچنان وعده سپرد که کشورش تلاش های لازم را در بخش رشد وضعیت اقتصادی زنان افغانستان بکار خواهد انداخت.

Trending

خروج از نسخه موبایل