تجارت

جاپان بیشتر از ۱۲۲ میلیون دالر به افغانستان کمک میکند

Published

on

(Last Updated On: دلو ۱۳, ۱۳۹۹)

سفارت جاپان در کابل میگوید که این کشور در سال ۲۰۲۱ میلادی برای حمایت پروژه‌های بشری و انکشافی در افغانستان بیشتر از ۱۲۲ میلیون دالر میکند.

این در حالی است که موتگی توشيميتسو، وزیر امور خارجه جاپان،  در نشست جینوا گفت که این کشور تا سال ۲۰۲۴ میلادی به افغانستان ۱۸۰ میلیون دالر کمک میکند.

سفارت جاپان در یک اعلامیه گفته است که ” اين کمک يک گام جدی به جلو برای تحقق تعهد جاپان است که در کنفرانس جينوا در نوامبر سال ۲۰۲۰ ارائه شد.”

سفارت جاپان گفته است این کمک در سال ۲۰۲۱ به افغانستان پرداخت خواهد شد.

این سفارت افزوده است که ” اين مساعدت کمک می کند تا ۱۷ پروژه کمک بشردوستانه و توسعه ای را که توسط سازمانهای مختلف در سراسر کشور ترتيب داده شده اند ، به هدف بهبود معيشت از طريق روش چند گانه عملی گردد.”

اوكادا تاكاشي، سفير جاپان در افغانستان، در این باره گفت: ” تقويت بخش امنيتي در موقعيکه ما در آستانه صلح قرار داريم نقش اساسی را در ملت سازی به رهبری افغانها ايفا می نمايد . سهم مداوم ما در صندوق وجهی قانون و نظم برای افغانستان نمونه ای از تعهد جاپان برای داشتن يک افغانستان صلح آميز است ، زيرا صندوق وجهی قانون و نظم در (LOTFA) يک برنامه مهم که دارای چندين تميل کننده بوده و نقش حياتی در تقويت بخش امنيتی کشور دارد.”

تاكاشي افزود که در امر مبارزه با ویروس کرونا نیز افغانستان را کمک میکند.

او گفت:” در پاسخ به همه گيری جهانی کرونا ، جاپان در برنامه تلاش برای کمک به جوامع و خانوار های افغانستان که توسط بانک جهانی اداره می شود ، کمک مينمايد. سهم جاپان (ARTF) از طريق صندوق وجهی بازسازی افغانستان تحويل بسته های کمکی متشکل از مواد غذايی ضروری و محصولات بهداشتی يا کمک مالی به خانواده های درگير در مناطق روستايی و شهری را امکان پذير ميسازد.”

این در حالی است که جاپان افغانستان را در بخش‌های مختلف از قبیل امنیت، زراعت، تعلیم، صحت، زیرساخت‌ها وبخش های دیگر کمک کرده است.

به اساس معلومات این سفارت جاپان از سال ۲۰۰۱ تاکنون ۶،۹ میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل