خبرهای تازه

جاپان قرارداد ۲ پروژه ارائه خدمات به مردم را با ملل متحد در کابل امضاء کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

جاپان برای راه اندازی دو پروژه در بخش های صحی و بهبود زندگی باشندگان مناطق مرزی افغانستان با تاجکستان تفاهمنامه ای را با اداره سازمان ملل در کابل امضا کرد.

قرار است با تطبیق این پروژه ها به گونه بیش از یک میلیون کودک و  دو و نیم میلیون زن باردار زیر مصونیت آمده و زندگی نزدیک به دو میلیون باشنده ولایت های سرحدی تاجکستان و افغانستان بهبود یابد.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه گفت: “ما اطمینان می دهیم هر یک دالر این کمک ها در بخش های صحی به گونه شفاف مصرف می شود و از حکومت جاپان خواهش می کنیم که حمایت شان را از بخش بهداشتی کشور ما در سال های پیشرو ادامه دهند.”

هزینه راه اندازی این پروژه ها به بیش از ۱۷  میلیون دالر می رسد. سفیر جاپان هم چنان بر تعهدات بیشترش برای افغانستان سخن زد.

میتسوجی سوزاکا، سفیر جاپان بیان داشت: “جاپان برای رشد و توسعه پایدار افغانستان در آینده نیز در هماهنگی نزدیک با مسوولین دولت افغانستان کمک های را که جوابگوی نیازمندی های مناطق مختلف می باشد، ادامه خواهد داد.”

سفیر تاجکستان نیز بر همکاری های کشورش در بخش های تجارت ترانزیت و همکاری اقتصادی و رشد زیربنا در کشور خبر داد.

سفیر تاجکستان اضافه کرد: “می خواهیم تاکید کنیم که روابط و همکاری دوستانه ما با افغانستان در همه عرصه ها و ساحه ها به مرحله تازه اش وارد می شود.”

جاپان از سال ۲۰۰۱ به این سوء افغانستان را در بخش های گوناگون کمک کرده است. تا اکنون کمک های جاپان به افغانستان به چهار عشاریه شش میلیارد دالر می رسد.

گزارشگر: افسون محمدی

Trending

خروج از نسخه موبایل