خبرهای تازه

جاپان ۷.۲ میلیون دالر به بخش سوادآموزی وزارت معارف کمک کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

حکومت جاپان ۷.۲ میلیون دالر به بخش سوادآموزی وزارت معارف، کمک کرد.

کمک ۷.۲ میلیون دالری کشور جاپان، امروز(چهارشنبه، ۲۴ میزان) طی یک مراسم با حضور وزیر معارف، مسئولان سفارت جاپان در افغانستان و نماینده سازمان علمی فرهنگی و آموزشی سازمان ملل متحد، در بخش سوادآموزی وزارت معارف در کابل به امضا رسید.

میرویس بلخی، وزیر معارف کشور، می‌گوید که ۷۰درصد این پول، به ارتقای ظرفیت بانوانی به مصرف میرسد که از تعلیم بازمانده اند.

آقای بلخی، میگوید: “حداقل آمارهای را که ما مرور میکردیم در حدود ۷۰ درصد از خانم های از برنامه های حمایت مردم و دولت جاپان توانسته اند استفاد خوب کنند و باسواد شوند.”

در همین حال، سفارت جاپان در افغانستان و اداره علمی و آموزشی سازمان ملل، تأکید دارند که هدف از این کمک‌ها باسوادسازی افرادی است که از تعلیم بازمانده اند.

با این حال، مسئولان در سفارت جاپان می گویند که آموزش نقش مهمی در جامعه دارد و فارغان این برنامه به کارهای موثر گماشته خواهند شد.

تاکاهاشی یوشیاکی، شارژدافیر سفارت جاپان در کابل، اظهار میدارد: “جاپان معتقد است که آموزش نقش مهمی درتوانمندسازی مردم و جامعه دارد با اجرای موثر این برنامه میزان سواد آموزی بزرگ سالان بیشتر شده و فارغ التحصیلان این برنامه برای یک زندگی بهتر درافغانستان به کار گرفته می شوند.”

به اساس ارقام رسمی، کشور جاپان از سال ۲۰۰۱ تاکنون ۶.۶ میلیارد دالر در بخشهای مختلف به افغانستان کمک کرده است.

گزارشگر: سمیع جهش

Trending

خروج از نسخه موبایل